۰ نفر

رییس کل بیمه مرکزی اعلام کرد؛

بیمه‌ نامه جدید برای کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۳۱
کد خبر: 528788
بیمه‌ نامه جدید برای کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا

غلامرضا سلیمانی اظهار داشت: اگر کسب و کاری در دوران کرونا تعطیل یا متوقف شده می‌تواند متناسب با حق بیمه‌ای که پرداخت کرده روزانه ۳۰ میلیون تومان بیمه دریافت کند که این تعهد بسیار بزرگی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، غلامرضا سلیمانی در مراسم پرداخت خسارت بیمه توقف کسب و کار با اشاره به محصول جدید در صنعت بیمه که مختص کسب و کارهایی است که در دوران کرونا متوقف شدند اظهار داشت: در تمام دنیا مشکلاتی به دلیل شیوع ویروس کرونا ایجاد شد که ایران هم مستثنی از آن نبود و دولت به عنوان سکاندار اصلی مدیریت و اجرا تمام بار مسئولیت در این مدت را به دوش کشیده و در بخش‌های مختلف کمک کرده است.

وی ادامه داد: همچنین مردم و انجمن‌های خیریه هم به افرادی که با مشکلاتی مواجه بودند کمک کرده‌اند اما یکی از دغدغه‌های صنعت بیمه این بود محصولی داشته باشیم که در دوران فراگیری کویید 19 کمک کننده مردم باشد.

رییس کل بیمه مرکزی با تاکید بر اینکه نظام بیمه‌ای برای حفظ کرامت بیمه شوندگان محصول جدیدی را وارد بازار کرده است گفت: بیمه شوندگان بابت حق بیمه‌ای که می‌پردازند در زمان خسارت می‌توانند دریافت بسیار خوبی داشته باشند که این رقم حتی به بیش از صد در صد خسارت می‌رسد.

سلیمانی ادامه داد: محصول جدیدی طراحی شده که بخشی از زیان کسب و کارهایی که در این دوره متوقف شدند را جبران کند.

وی با بیان اینکه ویژگی‌های این بیمه‌نامه‌ به نفع واحدهای کسب و کار است اظهار داشت: این بیمه از روزانه 500 هزار تومان تا 12 میلیون و 30 میلیون تومان به مدت 60 روز را جبران می‌کند یعنی اگر کسب و کاری در دوران کرونا تعطیل یا متوقف شده می‌تواند متناسب با حق بیمه‌ای که پرداخت کرده روزانه 30 میلیون تومان بیمه دریافت کند که این تعهد بسیار بزرگی است.

وی ادامه داد: خوشبختانه سه هزار و 700 بیمه‌نامه در این مدت صادر شده و این اولین محصول بیمه‌ای برای توقف کسب و کار در دوران شیوع کرونا است.

رییس کل بیمه مرکزی تاکید کرد: این محصول جدید در آی سی سی به نام ایران ثبت شده و محصول ابتکاری ایران بوده است.

رییس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه این محصول جدید بیمه‌ای ویژه کسب و کارهای متوقف شده در دوران کرونا از سوی شرکت بیمه تعاون طراحی و عرضه شده است. البته بیمه مرکزی هم برای اجرای این محصول جدید نهایت همکاری را با شرکت بیمه تعاون داشته است.

در ادامه این مراسم مظلومی، مدیرعامل شرکت بیمه تعاون با بیان اینکه برای جبران خسارت کسب و کارهای متوقف شده محصول جدیدی را وارد بازار کردیم، گفت: در محصول جدید بیمه تعاون انواع کسب و کار با پرداخت حق بیمه 240 هزار تومان تا 10 میلیون تومان می‌توانند کسب و کار خود را در برابر قرنطینه‌های اجباری دوران کرونا بیمه کنند.

وی ادامه داد: با توجه به حق‌بیمه‌ای که پرداخت می‌شود امکان دریافت 720 میلیون تومان خسارت در مدت 60 روز برای صاحبان کسب و کار وجود دارد.

مظلومی با بیان اینکه تاکنون 3600 صاحب کسب و کار این بیمه‌نامه را خریداری کردند، اظهار داشت: خسارت‌ها برای صاحبان کسب و کاری که حق‌بیمه پرداخت کردند در حال واریز است.