۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

کاهش سود عملیاتی بانک تجارت به ۹۴۵میلیارد تومان

۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۸:۴۴
کد خبر: 523902
کاهش سود عملیاتی بانک تجارت به ۹۴۵میلیارد تومان

سود عملیاتی بانک تجارت در فروردین ماه ۱۴۰۰، ۴۷درصد افت کرد و تسهیلات اعطایی این بانک به بیش از ۱۳۰هزار میلیارد تومان رسید.

اقتصاد آنلاین - سهیل بانی؛  در فروردین۱۴۰۰، دو هزار و ۴۶۰میلیارد تومان درآمد تسهیلات اعطایی نصیب بانک تجارت شد که این رقم نسبت به اسفند۹۹، حدود ۳۳درصد کاهش و نسبت به فروردین ماه ۹۹، ۴۹درصد افزایش یافته است. 

بانک تجارت در فروردین امسال، عملکردی تقریبا مشابه سال ۹۹ داشته است و هزار و ۵۲۰میلیارد تومان سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری پرداخت کرده است. همچنین این رقم نسبت به اسفند سال ۹۹، ۲۱درصد افت کرده ‌است. 

با نگاهی به درآمد تسهیلات اعطایی و سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری بانک تجارت می‌توان گفت که سود عملیاتی این بانک در فروردین ماه ۱۴۰۰ با افت ۴۷درصدی نسبت به اسفند، به ۹۴۵میلیارد تومان رسیده است اما این رقم نسبت به فروردین ۹۹، بیش از هفت برابر شده است.

بانک تجارت در فروردین سال جاری حدود ۵۰۰هزار میلیارد تومان سپرده‌های گوناگون‌ دریافت کرد. برهمین اساس دریافت سپرده‌های این بانک نسبت به اسفند ۹۹، 50 درصد کاهش و نسبت به فروردین همان سال رشد ۱۲۶درصدی داشته است. 

تسهیلات اعطایی بانک تجارت در فروردین 1400 به بیش از ۱۳۰هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به اسفند 99، رشد ۳۹درصدی را ثبت کرده است. همچنین این رقم نسبت به دوره مشابه سال ۹۹، ۱۶۵درصد رشد کرده است.

9a008300-94ae-410a-b024-ef190d8b0767

8fa6b25f-79b3-4f9d-b3f8-1b0303363f8e