۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تداوم روند مثبت تزار عملکردی «وملل»/ رشد ۱۲درصدی تسهیلات اعطایی موسسه اعتباری ملل

۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۱۱
کد خبر: 508314
تداوم روند مثبت تزار عملکردی «وملل»/ رشد ۱۲درصدی تسهیلات اعطایی موسسه اعتباری ملل

با انتشار گزارش‌های ماهانه در سامانه کدال، موسسه اعتباری ملل که در فرابورس ایران حضور دارد نیز اقدام به افشای گزارش عملکرد ماهانه خود در بهمن ماه کرد. این گزارش حکایت از رشد تسهیلات اعطایی وملل در بهمن ماه سال جاری دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ موسسه اعتباری ملل با انتشار گزارش ماهانه منتهی به بهمن ماه ۱۳۹۹ بر عملکرد رو به رشد خود صحه گذاشت. این موسسه توانست علاوه بر حفظ روند مثبت خود در خالص عملکرد ماهانه، این مقدار را نسبت به دی‌ماه ۲۸درصد افزایش دهد. وملل که طی دی ماه به خالص عملکرد ۹۲۸هزار و ۲۰۳میلیون ریالی دست یافته بود، در ادامه روند رو به رشد خود توانست این مقدار را به یک میلیون و ۱۸۴هزار و ۱۲۱میلیون ریال برساند و نوید روزهای روشنی را به سهامداران خود بدهد.

این موسسه در سمت سپرده‌ها طی بهمن‌ ماه سال جاری، با رشد ۵۲درصدی در سپرده‌های کوتاه‌مدت خود مواجه شد و از ۳۲۴هزار میلیون ریال به بیش از ۴۹۲هزار میلیون ریال رسید. اما از سوی دیگر در سپرده‌های بلندمدت یکساله، دو ساله و پنج ساله خود به ترتیب با افت ۷درصد، ۹درصد و ۱۳درصدی به استقبال اسفندماه رفت. در مجموع سمت سپرده‌های این موسسه با رشد ۴درصدی از هزار و ۷۹۲میلیارد ریال به هزار و ۸۶۰میلیارد ریال افزایش یافت.

در بخش تسهیلات اعطایی اما عملکردی خوب از خود بجای گذاشت. با وجود افت ۱۳درصدی در فروش اقساطی و افت ۱۳درصدی در تسهیلات قرض‌الحسنه، توانست مشارکت مدنی خود را افزایش دهد. وملل در یازدهمین ماه سال تسهیلات اعطایی در مشارکت مدنی خود را از رقم دو هزار و ۲۵۶میلیارد ریال با رشدی ۱۴درصدی به دو هزار و ۵۷۶میلیارد ریال رساند و روند صعدوی خود در این بخش را ادامه داد. از سوی دیگر در سایر تسهیلات اعطایی نیز با رشد ۹درصدی به عدد ۳۲۱میلیارد ریال دست یافت. در نتیجه این موسسه اعتباری موفق شد مجموع تسهیلات اعطایی خود را از دو هزار و ۷۲۰میلیارد ریال به رقم سه هزار و ۴۴میلیارد ریال نائل شود و افزایشی ۱۲درصدی در تسهیلات را برای بهمن ۱۳۹۹ ثبت کند.