۰ نفر

بانک مرکزی به بانک‌های عامل ابلاغ کرد؛

تمدید مهلت دریافت تسهیلات کرونایی کسب وکارها

۲۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۰۴
کد خبر: 506790
تمدید مهلت دریافت تسهیلات کرونایی کسب وکارها

بانک مرکزی تمدید مهلت ثبت نام و دریافت تسهیلات کرونایی کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در حوزه «ورزش و جونان»، «فرهنگ، هنر و رسانه» و «گردشگری» را تا پانزدهم اسفندماه ۹۹ به بانک‌ها و موسسات اعتباری عامل ابلاغ کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در ابلاغیه بانک مرکزی به بانک‌های عامل از تمام بانک‌ها و موسسات اعتباری عامل خواسته شده است که ابلاغیه را برای واحدهای ذیربط ابلاغ و بر حسن اجرای آن نظارت کنند.

پیش از این  نیز «محمد نهاوندیان» معاون اقتصادی رییس جمهور و رییس کارگروه اقتصادی مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا در پایان جلسه پنجاه و ششم ستاد ملی کرونا گفت که مهلت دریافت تسهیلات کرونایی برای سه گروه مشاغل حوزه ورزش، فرهنگ و هنر و گردشگری تا نیمه اسفند تمدید شد.

 با شیوع بیماری کرونا دولت برای حفظ اشتغال و حمایت از کارگران پرداخت تسهیلات به واحدهای متضرر را در دستور کار قرار دارد. در مجموع ۱۴ رسته اصلی و ۸۵۰ زیررسته شناسایی شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش از این اعلام کرد که  ۴۰ هزار میلیارد تومان منابع وام ۱۲ درصد به تمام واحدهایی که در دوران کرونا آسیب دیده بودند اختصاص پیدا کرد. 

پرداخت تسهیلات در کارگاه‌هایی که مستقیم از کرونا لطمه دیده و به اجبار تعطیل شده‌اند، مبلغ ۱۶ میلیون تومان وام به ازای هر نیروی انسانی اختصاص می‌یابد و در واحدهای کسب‌وکاری که فعال بوده، تعطیل نشده و غیر مستقیم از کرونا آسیب دیده‌اند، مبلغ ۱۲ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود. نرخ سود تسهیلات نیز ۱۲ درصد است.