۰ نفر

دیدار مدیرعامل بانک تجارت با سرپرست هلدینگ تاپیکو

۱۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۸:۰۶
کد خبر: 502057
دیدار مدیرعامل بانک تجارت با سرپرست هلدینگ تاپیکو

مدیرعامل بانک تجارت در دیدار با سرپرست هلدینگ نفت وگاز و پتروشیمی شستا (تاپیکو) خواستار امضای تفاهم نامه مشترک همکاری بین بانک تجارت و تاپیکو به عنوان یکی از بزرگترین هلدینگ های پتروشیمی کشور شد.

به گزارش اقتصادآنلاین ، رضا دولت آبادی، مدیرعامل بانک تجارت ظهر امروز شنبه 11 بهمن ماه با حضور در شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، با حسین ابویی مهریزی سرپرست این هلدینگ دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست راهکارهای همکاری مشترک دو طرف در زمینه سرمایه گذاری در طرح‌ها و پروژه‌های حوزه نفت و گاز پتروشیمی تاپیکو مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

حسین ابویی مهریزی سرپرست هلدینگ تاپیکو در این نشست، بانک تجارت را یک بانک معتبر و مورد اعتماد عنوان کرد و گفت: در سالهای اخیر نقش بانک تجارت در توسعه صنایع کشور، نقشی موثر و فعالانه بوده است.

وی با پیشنهاد تاسیس صندوق‌پروژه‌های مشترک بین بانک تجارت و تایپکو تاکید کرد: علیرغم درک شرایط اقتصادی کشور بویژه پس از تشدید تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، معتقدم امروز اگر بخواهیم در حوزه پتروشیمی در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم باید اشل‌ها و مقیاس‌های کاری را بالا برده و پروژه‌هایی حداقل 2 میلیارد دلاری تعریف کنیم تا بتوانیم بازدهی مطلوبی از آنها انتظار داشته باشیم.

ابویی ظرفیتهای کشورمان را برای تعریف پروژه‌های سودده اقتصادی و صنعتی، ظرفیتی بی‌نظیر عنوان کرد و گفت: به عنوان نمونه می‌توان به سواحل بی نظیر مکران در جنوب شرق کشور اشاره کرد که دارایی بسیار ارزشمندی است و می‌تواند بهترین ظرفیت برای توسعه صادرات در ایران باشد.

رضا دولت آبادی مدیرعامل بانک تجارت نیز در این دیدار ظرفیتهای بزرگ تاپیکو برای توسعه صنعت پتروشیمی در کشور را، ظرفیتهایی بسیار ارزشمند دانست و گفت: بانک تجارت امروز بزرگترین بانک بورسی کشور است و توانسته است در سالهای گذشته، در تأمین مالی 59 درصد از پروژه‌های پتروشیمی در کشور نقش آفرینی کند.

وی اعلام آمادگی کرد که بانک تجارت با امضای تفاهم‌نامه‌ای مشترک با هلدینگ تاپیکو علاوه بر اعطای تسهیلات و ایفای تعهدات مالی به این هلدینگ، اعطای مشاوره های تخصصی تأمین مالی برای پروژه های مختلف آتی تاپیکو را در دستور کار خود قرار دهد.

در پایان این دیدار لوح تقدیر و تندیس ویژه روز صنعت پتروشیمی از سوی دولت آبادی مدیرعامل بانک تجارت به حسین ابویی مهریزی سرپرست هلدینگ تاپیکو اعطا و از خدمات شرکت سرمایه گذاری نفت وگاز و پتروشیمی تأمین در توسعه صنعت پتروشیمی کشور قدردانی شد.