۰ نفر

مدیرعامل بیمه آسیا:

نرخ شکنی سبب بی‌اعتمادی جامعه به صنعت بیمه می‌شود

۱۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۷:۴۶
کد خبر: 502050
 نرخ شکنی سبب بی‌اعتمادی جامعه به صنعت بیمه می‌شود

مدیرعامل بیمه آسیا در جمع مدیران حراست صنعت بیمه از چالش های فروش آنلاین، نرخ شکنی و کارمزد شبکه فروش سخن گفت.

به گزارش اقتصادآنلاین، مسعود بادین، نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه آسیا در نشست مدیران حراست شرکت های بیمه که به میزبانی بیمه آسیا برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش مدیران حراست صنعت بیمه، گفت: حراست ها چشم بیدار نظام بوده و انتظار می رود آنان مخاطرات و  چالش های فرا روی دستگاه ه های اداری را به موقع و دقیق شناسایی و پیشگیری کنند.

وی در ادامه، در ارتباط با فروش بیمه در فضای مجازی، با اشاره به تاکید ویژه مقام معظم رهبری درخصوص توجه به فعالیت در شبکه های مجازی، به لزوم دقت و نظارت در زمینه فعالیت های بیمه گری در فضای آنلاین  اشاره کرد.

مدیرعامل بیمه آسیا با ارزیابی مثبت از حضور استارتاپ ها در صنعت بیمه کشور گفت: حضور استارتاپ ها سبب ایجاد رقابت بین شرکت های بیمه شده همچنین موجب ارائه سریع خدمات، امکان مقایسه شرایط بیمه نامه ها و عدم حضور فیزیکی مشتریان صنعت بیمه می گردد. از سوی دیگر، علیرغم این مزایا، به دلیل نبود ساختارهای زیربنایی مناسب در فضای آنلاین، شاهد چالش هایی هستیم. به وجود امدن رقابت ناعادلانه، گمراهی بیمه گذار در انتخاب بیمه گر، بیکاری نمایندگان و صدور بیمه نامه در سایت های غیرواقعی و غیرمجاز، بخشی از این چالش هاست.

وی تصریح کرد: در این عرصه نیاز به یک کار متفاوت با استفاده از ظرفیت حداکثری و البته فنی درون صنعت، مشارکت با افراد و افکار خلاقانه و ایده‌پرداز و البته بهبود محیط کسب و کار شرکت‌ها برای برداشتن موانع و ایجاد برخی ساختارهای حقوقی، فنی و اجرایی داریم.

مدیر عامل بیمه آسیا  در ارتباط با پدیده ضدرقابتی و ناسالم نرخ‌شکنی، بیان داشت: ابتدا باید این فرهنگ بر کسب و کار بیمه‌گران حاکم شود که نرخ‌شکنی یک امر مذموم و غیرقابل دفاع است که نتیجه آن به زیان کل صنعت بیمه و حتی در بلندمدت به ضرر شرکت‌هایی خواهد بود که نرخ‌شکنی را به عنوان یک سیاست رقابتی تعریف می‌کنند.

وی در ادامه با تقسیم بندی نرخ شکنی به علنی و پنهان، بیان داشت: نرخ شکنی علنی پایین آوردن نرخ است و در نرخ شکنی پنهان، احتمال دارد در میزان فرانشیز و میزان تعهدات، کم فروشی به وجود بیاید.

مدیرعامل بیمه آسیا تصریح کرد: نتایج این نرخ شکنی سبب می شود بیمه گر نتواند به دلیل کمبود نقدینگی، در زمان بروز حادثه، خسارت ها را به درستی پرداخت کند و نتیجه این اتفاق، بی اعتمادی بیمه گذاران و جامعه از شرکت های بیمه است.

مسعود بادین تصریح کرد: هرگونه انحراف در کسب و کار و نادیده گرفتن اصول حرفه ای باعث تزلزل در رقابت ها و ضربه زدن به کل صنعت می شود. باید نرخ‌شکنی و کم‌بیمه‌گری در فروش از طریق کم کردن تعهدات شرکت‌های بیمه‌گر یا نادیده گرفتن الزامات فنی در ارتباط با ریسک بیمه‌گری، جدی گرفته شود و برای آن به یک اجماع نسبی، اما دارای استحکام برسیم و سازوکارهایی را برای بستن دریچه‌های نرخ‌شکنی تعریف و به اجرا گذاشته شود.

نایب رییس هیأت مدیره بیمه آسیا، در ارتباط با موضوع کارمزد نمایندگان، با تاکید بر لزوم اصلاح مقررات در این مورد، افزود: پرداخت پلکانی کارمزد نیاز به بازنگری دارد و در صورت اصلاح، شاهد کاهش ریسک در صنعت بیمه کشور خواهیم بود.

گفتنی است، علی اکبرترکاشوند، مدیرکل دفتر حراست بیمه مرکزی ج.ا.ا. نیز در ابتدای این نشست در سخنانی  با تبریک انتخاب مجدد مسعود بادین به عنوان مدیرعامل بیمه آسیا،  ایشان را فردی شایسته با پشتکار کم نظیر در صنعت بیمه توصیف کرد.

 وی در ادامه گزارشی از عملکرد حوزه کاری خود ارائه نمود و اظهار امیدواری کرد با همکاری، پشتکار و تلاش خانواده بزرگ صنعت بیمه کشور، روند رو به رشد و مسیرموفقیت این صنعت، تداوم پیدا کند.