۰ نفر

خرید بیمه شخص ثالث فقط در 10 دقیقه!

۶ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۲۰
کد خبر: 500701
خرید بیمه شخص ثالث فقط در 10 دقیقه!

در شرایط اقتصادی موجود که اغلب افراد به سختی هزینه‌های ضروری و معیشتی خود را تامین می‌کنند، یقینا به دنبال راهکارهایی هستند که به واسطه آن ضررهای مالی کمتری متحمل شوند. بیمه یکی از راه‌هایی است که کمک می‌کند ضررهای جانی و مالی برای شما به حداقل برسد.

این که بیمه تا چه اندازه خسارت‌هایی را که وارده شده است برای شما جبران می‌کند، چه نوع خسارت هایی را شامل می شود و شرایط خرید بیمه چیست، همه به نوع بیمه‌ای بر می‌گردد که انتخاب کرده‌اید.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که از وسیله نقلیه مانند اتومبیل، موتور، تریلر و غیره استفاده می‌کنید، حتما اسم بیمه شخص ثالث به گوشتان خورده است.

با توجه به وجود بیماری کرونا و محدودیت‌های ترددی، بهتر است که این بیمه مهم را به صورت آنلاین خریداری کنید. در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه این بیمه را می‌توانید خیلی سریع و بدون معطلی تهیه کنید. اما اجازه دهید ابتدا به خود این مفهوم نگاهی بیاندازیم.

بیمه شخص ثالث چیست؟

در کشور ما برای هر فردی که وسیله نقلیه دارد، اجبار است تا از بیمه شخص ثالث استفاده کند. اگر شخصی به هر دلیلی وسیله نقلیه خود را چنین بیمه‌ای نکند، عواقب بسیار بدی به همراه خواهد داشت.

در حقیقت این بیمه از افرادی که در تصادفات رانندگی خسارت‌های مالی و جانی متحمل می‌شوند، حمایت می‌کند و در واقع زیر مجموعه بیمه وسایل نقلیه (اتومبیل) است.

چرا بیمه شخص ثالث به این اسم نام‌گذاری شده است؟

در این بیمه یک ارتباط سه طرفه را شاهد خواهیم بود. این ارتباط بین سه شخص اول، ثانی و ثالث ایجاد می‌شود. شخص اول همان فردی است که وسیله نقلیه خود را بیمه کرده است.

شخص ثانی شرکت بیمه‌ای است که با آن قرارداد بسته‌اید و تحت پوشش و حمایت آن قرار گرفته‌اید و شخص سوم و ثالث، فردی است که در سانحه‌ای که اتفاق افتاده است تقصیر دارد و باید خسارت مالی را به فرد ضرر دیده یا سرنشینان خودروی او بپردازد.

شخص اول و شخص ثانی در بیمه نامه به اسم دیگری شناخته می‌شود که بهتر است با آن‌ها آشنا باشید. شخص اول معمولا در بیمه نامه‌ها با نام بیمه گذار و شخص ثانی در بیمه نامه‌ها با نام بیمه‌گر نوشته می‌شود.

بیمه شخص ثالث چه مواردی را تحت پوشش قرار می‌دهد؟

شاید جالب باشد بدانید بیمه شخص ثالث علاوه بر مالک ماشین، تمام سرنشینان اتومبیل فرد خسارت‌ دیده را که هنگام وقوع سانحه در اتومبیل حضور داشتند تحت پوشش قرار می‌دهد. در واقع این بیمه خسارات وارده بر سرنشینان را نیز جبران می‌کند

این بیمه بسیار مهم خسارت‌های جانی که به شخص ثالث وارد می‌شود، جبران خواهد کرد. این خسارت می‌تواند نقص عضو، جراحی، دیه و هزینه‌های درمانی را برای افراد شامل شود.

نکته‌ دیگری که باید به آن دقت کرد این است که سرنشینان شخص ثالث خودروی مقصر شامل این خسارت نمی‌شوند و اگر در حین تصادف دچار آسیب ببینند، بیمه هزینه درمانی آن‌ها را به هیچ وجه تقبل نمی‌کند.

در حین وقوع سانحه یا تصادف خسارت‌های مالی حرف اول را می‌زند. زمانی که به وسایل نقلیه غیر منقول یا منقول شخص ثالث خسارت وارد می‌کنید باید خسارت وارده را به شخص ثالث بپردازید.

با توجه به گفته‌های بالا، فهمیدیم که بیمه شخص ثالث، خسارت‌های مالی، جانی و سرنشینان را متحمل می‌شود.

حذف فیزیکی بیمه شخص ثالث

همان طور که می‌دانید امروزه اکثر سازمان‌ها و نهادها به صورت الکترونیکی کار خود را انجام می‌دهند که شرکت‌های بیمه از این قاعده مستثنی نیستند.

از خرداد امسال طبق بخشنامه بیمه مرکزی تمام بیمه نامه‌های کاغذی و فیزیکی حذف شدند و به جای آن از بیمه نامه‌های الکترونیک استفاده می‌شود. تمام خدماتی که بیمه نامه‌های کاغذی در اختیار شما قرار می‌دادند، بیمه نامه‌های الکترونیکی هم ارائه می‌دهند و هیچ تفاوتی از نظر اعتبار با یکدیگر ندارند.

زمانی که مراحل صدور بیمه نامه الکترونیکی انجام می‌شود، پیامکی حاوی کد یکتا بیمه نامه برای شما ارسال می‌شود که با مراجعه به سایت بیمه مرکزی، می‌توانید استعلام بیمه ثالث وسیله نقلیه خود را به راحتی بگیرید و از درستی آن مطمئن شوید.

اگر تمایل دارید علاوه بر نسخه الکترونیکی، بیمه نامه خود را به صورت کاغذی و فیزیکی در دسترس داشته باشید، باید بیمه نامه خود را با پرینتر چاپ کنید. علاوه بر کد یکتای بیمه نامه، لینک چاپ بیمه نامه نیز در پیامک برای شما ارسال می‌شود. کافی است با مراجعه به لینک ارسالی بیمه نامه خود را چاپ کنید و نسخه فیزیکی آن را هم در دست داشته باشید.

اما تهیه نسخه فیزیکی و چاپی بیمه نامه لزومی ندارد و همان طور که گفتیم این دو نسخه هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند.

زمان اعتبار بیمه نامه شخص ثالث

این نوع بیمه به صورت روز شمار و همچنین به صورت سالانه وجود دارد. شرکت‌های بیمه معمولا این بیمه را به صورت سالانه قرارداد می‌بندند، زیرا برای این شرکت‌ها قراردادی با مدت زمان مثلا ۶ ماه بسیار ریسک بالاتری در مقایسه با مدت زمان یک‌ساله دارد.

این عوامل باعث شده است که قیمت بیمه‌های ثالث روز شمار بسیار بالاتر از بیمه‌های شخص ثالث روزانه باشد. به عنوان مثال قیمت بیمه شخص ثالثی که در ۶ ماه گرفته می‌شود از نصف قیمت همین بیمه که به صورت سالانه بسته می‌شود، بسیار بیشتر است.

بنابراین از لحاظ اقتصادی بهتر است برای تمدید یا خرید بیمه شخص ثالث از دوره‌های سالانه استفاده کنید.

اگر بیمه شخص ثالث خود را تمدید نکنیم چه مشکلاتی به وجود می‌آید؟

زمانی که بیمه مورد نظر شما تمام می‌شود باید آن را تمدید کنید. اگر به هر دلیلی این بیمه نامه را تمدید نکنید عواقب بسیار بدی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

۱- خسارت‌های جانی و مالی: زمانی که دچار سانحه رانندگی می‌شوید اگر بیمه شخص ثالث شما تمام شده باشد، دردسر و مشکلات زیادی برای شما به وجود خواهد آمد.

اگر در سانحه رانندگی خسارت‌های جانی یا آسیب دیدگی‌های شدید بدنی اتفاق افتد با موقعیت جبران ناپذیری روبرو خواهید شد. در صورتی که در تصادفات رانندگی شما مقصر باشید و بیمه ثالث شما هم تمام شده باشد، باید تمام خسارت مالی را از جیب خودتان پرداخت کنید.

۲- توقیف خودرو: زمانی که تصادف کردید یا به هر دلیلی وسیله نقلیه شما توسط پلیس متوقف شد، اولین موردی که توسط پلیس بررسی می‌شود مدارک لازم و وجود بیمه شخص ثالث است.

در صورتی که پلیس وسیله نقلیه شما را به عنوان اتومبیلی فاقد بیمه بشناسد، سریعا آن را به پارکینگ منتقل می‌کند. اگر در چنین موقعیتی قرار گرفتید باید علاوه بر پرداخت هزینه‌های پارکینگ، جریمه دیرکرد بیمه را نیز پرداخت کنید.

۳- فروش خودرو: اگر وسیله نقلیه شما فاقد بیمه شخص ثالث است یا قصد خرید خودرویی را دارید که این بیمه را ندارد، معامله را لغو کنید. زیرا خرید و فروش وسایل نقلیه بدون بیمه چنین بیمه‌ای ممنوع است و جرم تلقی می‌شود.

4- افزایش هزینه ها: همانطور که در مورد اول اشاره کردیم در صورتی که این بیمه را دیر تمدید کنید، هنگام تمدید مجدد باید هزینه‌ای را به عنوان جریمه بپردازید.

جمع جریمه دیرکرد با قیمت خرید بیمه شخص ثالث یک هزینه تمام شده بسیار بالایی را برای شما حدود 1 الی 1.5 میلیون به همراه خواهد داشت.

بنابراین با توجه به عواقبی که در بالا ذکر کردیم، بهتر است در صورت اتمام بیمه خود، بیمه نامه را سریعا تمدید کنید. همچنین برای تمدید این بیمه راحت‌تر خواهید بود اگر به صورت آنلاین اقدام کنید که در ادامه به این موضوع اشاره می‌کنیم.

خرید بیمه شخص ثالث به صورت آنلاین

با توجه به جایگزین شدن بیمه نامه‌های چاپی با الکترونیکی و اهمیتی که بیمه ثالث دارد، باید دنبال یک سایت معتبر بود که برای خرید از آن سریعا اقدام کرد.

چون همانطور که اشاره کردیم نداشتن این بیمه عواقب خوبی به همراه ندارد و هیچ‌کس دوست ندارد جریمه بپردازد یا مجبور به ترخیص خودروی خود از پارکینگ شود.

یکی دیگر از مزایای خرید آنلاین چنین بیمه‌ای این است که بیمه نامه شما در کمترین زمان ممکن و بدون هیچ هزینه‌ای صادر می‌شود. همچنین شرایط پرداخت در خرید آنلاین بسیار متنوع‌تر از خرید حضوری است.

در ادامه سایتی به شما معرفی خواهیم کرد که بتوانید به راحتی و با صرف کم‌ترین وقت و هزینه، بیمه شخص ثالث وسیله نقلیه خود را خریداری یا تمدید کنید.

خرید بهترین طرح بیمه شخص ثالث با بیمه بازار

اگر قصد خرید این بیمه را برای خودرو خود دارید، قطعا به دنبال شرکت بیمه‌ای هستید که در حین ارائه بهترین خدمات هزینه کمتری از شما بگیرد.

سایت بیمه بازار با تمام شرکت‌های بیمه همکاری می‌کند و این امر باعث شده است که کاربران بتوانند خدمات، قیمت و شرایط تمام شرکت‌ها را با یکدیگر مقایسه کنند.

ممکن است به دلیل مشغله‌های زیاد فکری و کاری فراموش کنید که بیمه شخص ثالث وسیله نقلیه خود را تمدید کنید، این سایت پس از اتمام آن به شما یادآوری می‌کند که باید برای این کار اقدام کنید.

با مراجعه به سایت بیمه بازار از این امکانات استفاده کنید و بهترین بیمه را برای اتومبیل خود به صورت آنلاین، سریع و بدون صرف وقت و هزینه اضافه دیگر خریداری کنید.