۰ نفر

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت خبر داد؛

هزینه ۱۰۰ میلیارد تومانی دفترچه‌های کاغذی بیمه

۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۷:۰۷
کد خبر: 499781
هزینه ۱۰۰ میلیارد تومانی دفترچه‌های کاغذی بیمه

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: هر سال ۱۰۰ میلیارد تومان برای چاپ دفترچه‌های کاغذی هزینه می‌کنیم که با اجرای نسخه نویسی الکترونیک این هزینه صرف خدمات دیگر به بیماران خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از صدا و سیما، محمد مهدی ناصحی در مصاحبه اختصاصی، افزود: ۹۲ درصد مراکز درمانی به سامانه نسخه نویسی الکترونیک متصل شدند و تا پایان نیمه دوم سال ۱۴۰۰ دفترچه کاغذی به طور کامل حذف و تمام نسخه‌ها الکترونیک می‌شود.

وی گفت: هم اکنون حدود ۹۲ درصد مراکز طرف قرارداد نظیر مطب ها، آزمایشگاه‌ها و مراکز تصویر برداری به سامانه نسخه نویسی الکترونیک متصل شده اند و استان‌هایی مثل کردستان، چارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام نزدیک به صد در صد مراکز از این سامانه استفاده می‌کنند.

آقای ناصحی افزود: برای اینکه جامعه پزشکی به جای نسخه کاغذی، از نسخه الکترونیک استفاده کند مشوق‌هایی در نظر گرفته ایم، هر پزشک به ازای هر نسخه الکترونیک حدود ۵ هزار تومان بیشتر از تعرفه دریافت می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین تسهیلات بانکی برای خرید سخت افزار برای پزشکان درنظر گرفته شده است و مطالبات پزشکانی که از سامانه نسخه نویسی الکترونیک استفاده می‌کنند به صورت روزانه یا هفتگی پرداخت می‌شود.

آقای ناصحی گفت: از زمان شروع این طرح تا کنون حدود ۱۰ میلیون نسخه به صورت الکترونیک ثبت شده است و هم اکنون روزانه ۲۵ هزار نسخه در این سامانه پیچیده می‌شود.

وی افزود: نسخه نویسی الکترونیک می‌تواند نحوه تجویزی و میزان مصرف دارو‌ها را نیز کنترل کند، هم اکنون بعضی از دارو‌ها مثل کورتون‌ها و آنتی بیوتیک‌ها در کشور مصرف غیر منطقی دارد و بیش از کشور‌های دیگر جهان مصرف می‌شود، در واقع نسخه الکترونیک پایه نظام ارجاع و پرونده الکترونیک سلامت است.