۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

سقوط فروش هفتگی اوراق بدهی به ۸۲۰میلیارد تومان/ سود اوراق بدهی به ۲۱.۱۳درصد رسید

۳۰ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۱۸
کد خبر: 499266
سقوط فروش هفتگی اوراق بدهی به ۸۲۰میلیارد تومان/ سود اوراق بدهی به ۲۱.۱۳درصد رسید

سی و چهارمین مرحله از حراج اوراق بدهی دولتی با فروش ۸۲۰ میلیارد تومان از این اوراق با نرخ بهره میانگین ۲۱.۱۳ درصد به پایان رسید که حاکی از کاهش ۸۵ درصدی فروش نسبت به هفته گذشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ سی و چهارمین مرحله از حراج اوراق بدهی دولتی، با فروش ۸۲۰ میلیارد تومان از این اوراق به پایان رسید. دراین مرحله سه بانک و موسسه اعتباری سفارشات خود را را به ارزش ۳۵۰میلیارد تومان ثبت کردند. وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز ضمن پذیرش کلیه درخواست‌ها با فروش۳۰۰ میلیارد تومان اوراق بدهی«اراد۶۴» با نرخ بازده تا سررسید ۲۰.۵ درصد و  ۵۰ میلیارد تومان«اراد۶۵» با نرخ بازده تا سررسید ۲۱.۵ درصد موافقت کرد.این در حالی بود که هشت هزار و۴۵۰میلیارد تومان اوراق برای این مرحله عرضه شده بود که حاکی از فروش ۹.۷درصدی است.

همچنین طی این هفته ، ۴۶۰ میلیارد تومان اوراق «اراد۶۰» با نرخ بازده تا سررسید ۲۱.۵ درصد و ۱۰ میلیارد تومان اوراق «اراد۶۵» با نرخ بازده تا سررسید ۲۱.۵ درصد در بورس فروخته شد.

 بنابراین در مجموع، ۸۲۰ میلیارد تومان اوراق بدهی دولتی طی هفته منتهی به ۳۰ دی‌ماه ۱۳۹۹ توسط سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی خریداری شد.

میانگین نرخ بهره اوراق فروش رفته در این مرحله برابر ۲۱.۱۳ بود که نسبت به هفته گذشته(۲۱.۰۸)افزایش یافت.

به طور کلی از ابتدای سال تا کنون ۹۸هزار و ۸۱۸ میلیارد تومان اوراق بدهی به فروش رفته است.

مرحله سی وپنجم حراج اوراق بدهی دولتی نیز هفته آینده با عرضه ۱۰هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان ادامه خواهد یافت که جزئیات آن به شرح زیر است.

4