۰ نفر

«همایش بیمه و توسعه» برترین‌های خود را شناخت

۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۹:۱۱
کد خبر: 489702
«همایش بیمه و توسعه» برترین‌های خود را شناخت

بیست و هفتمین همایش روز ملی بیمه با محوریت "ریسک های نوظهور در صنعت بیمه، فرصت ها و چالش ها" با حضور حداکثری فعالان صنعت بیمه به شیوه برخط و حضوری برگزار شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، در این همایش،  فرهاد دژپسند به عنوان نخستین سخنران همایش از تلاش های بی شائبه مدیران، کارکنان و شبکه فروش صنعت بیمه قدردانی کرد و فعالیت های این صنعت را در ایام کرونا ستایش آمیز قلمداد کرد. 

در ادامه این نشست، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز تعامل تنگاتنگ صنعت بیمه و خانه ملت را قابل تامل و مثبت ارزیابی کرد و بر ضرورت ادامه همکاری ها و هم افزایی های دو مجموعه تاکید کرد.
دکتر پورابراهیمی با تاکید بر ضرورت ارائه گزارش از سوی نهادهای دریافت کننده عوارض بیمه ای تاکید کرد و حرکتی هدفمندتر برای کاهش تلفات و سوانح جاده ای را خواستار شد. 

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران نیز ضمن تقدیر از تلاش تمامی اعضای خانواده صنعت نسبت به ضرورت همگانی سازی محصولات بیمه ای تاکید کرد و از مجلس شورای اسلامی و دستگاه های بالادستی خواست تا نسبت به دست اندازی به منابع صنعت بیمه حساسیت بیشتری از خود نشان بدهند.

 سید محمد کریمی در پایان از تلاش شرکت های بیمه برای ارائه طرح های نوین بیمه ای متناسب با نیازهای جدید مردم خبر داد.

در ادامه غلامرضا سلیمانی با اعلام این مطلب که برپایی همایش برخط تعریف تازه ای از تبدیل تهدیدها به فرصت هاست بر ضرورت ادامه این روند تاکید کرد.

رییس کل بیمه مرکزی از اصل "اعتمادسازی" به عنوان سرمایه اصلی صنعت بیمه یاد کرد و از فعالان صنعت بیمه خواست از ابتدای صدور بیمه نامه تا مرحله پرداخت خسارت و پایان تعهدات در کنار بیمه گذاران بمانند. 

 حمید کردبچه، رئیس بیست‌و‌هفتمین همایش بیمه و توسعه نیز با اشاره به اهمیت توجه به آسیب‌های اجتماعی نظیر ضعفِ گفتگو در سطح خرد و کلان جامعه، و صنعت بیمه، نهادسازی را یکی از الزامات گفتگو دانسته و خاطر نشان کرد: ارتباط مستقیم شرکت‌های بیمه با مشتریان و مردم از طریق شبکه عرضه که متشکل از نهادهای مستقل است اتفاق می‌افتد و پدیده گفتگو در این صنعت با این حجم از شبکه عرضه شامل ۳۳ شرکت بیمه و ۸۰ هزار عضو، بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل مجموعه سیاست‌گذاران صنعت بیمه در سال‌های اخیر به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته‌اند و برگزاری رویدادهایی نظیر انتخاب چهره ماندگار صنعت بیمه، معرفی کتاب سال صنعت بیمه و تقدیر از مدیر و کارمند شایسته صنعت بیمه که از سال گذشته مورد توجه قرار گرفته است می‌تواند زمینه را برای نهادسازیِ گفتگو فراهم کند.

رئیس پژوهشکده بیمه، در رابطه با موضوع همایش نیز خاطر نشان کرد، صنعت بیمه، صنعتِ ریسک و پوشش ریسک است و علاوه‌بر نقش‌های تأمین مالی، واسطه گری مالی و استفاده از ذخایر مالی به عنوان یکی از مؤلفه‌های مهم در رشد و توسعه اقتصادی و حتی کاهش فقر و نابرابری‌، نقش مهمی نیز در پوشش ریسک دارد.
تقدیر از چهره ماندگار:

بر اساس این گزارش، در این نشست از جانعلی محمود صالحی - پیشکسوت صنعت بیمه - به عنوان چهره ماندگار این صنعت تقدیر شد و ایشان ضمن تشریح چگونگی شکل گرفتن صنعت بیمه در کشور به شرح خدمات خود در پنجاه سال اخیر پرداخت.

تقدیر از خانواده جان باختگان بیماری کرونا

در این همایش به خانواده ۱۸ نفر از جان باختگان صنعت بیمه که به خاطر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند به شرح ذیل لوح تقدیر و تندیس یادبود اهدا شد:

جمشید رمضانی غنچه ، مسئول کارشناسی دایره مرکز بیمه آسیا؛
مهدی ملکی، مدیریت دفتر حقوقی بیمه دانا؛
وحید صمدی،کارشناس شعبه خدمات آنی بیمه دی؛
مهسا دایی‌حامد، کارشناس مالی بیمه حکمت صبا؛
محسن برنوس، کارمند مدیریت فناوری اطلاعات و آمار بیمه ایران؛
مهدی سرغانی، نمایندگی شعبه مشهد بیمه رازی؛
احمد ابراهیم‌زاده، نمایندگی شعبه گنبد کاووس بیمه دانا؛
غلامعلی قشلاقیان، بخش خدمات بیمه دانا؛
رضا خواجه زاده، نماینده بیمه سامان؛
حسن ترکاشوند، خدمات شعبه بندرعباس بیمه آرمان؛
مهدی وحیدی منفرد، مدیر سرپرستی استان همدان بیمه کوثر؛
سیدمهدی عباس‌زادگان، کارمند شعبه شهرضا بیمه ایران؛
اکبر منصوری، کارمند مدیریت اموال بیمه ایران؛
پوریا ملکی، کارمند بیمه ایران؛
محسن افراسیابی، بیمه ایران؛
محمدعلی مصفا، بیمه ایران؛
محمد درویشی، بیمه ایران؛
سید احمد حسینی، معاون خسارت شعبه نوشهر بیمه البرز.

در جریان این مراسم، لحظات معنوی خاصی در سالن برگزاری همایش حکفرما شد که حاضران و کاربران مجازی با قرائت فاتحه ای یاد این عزیزان را گرامی داشتند.

تقدیر از کتاب سال

در ادامه همایش، کتاب "بیمه اتکایی کاربردی" به عنوان کتاب سال برگزیده و از لطف اله نکوئی دستجردی مؤلف آن تجلیل شد؛ همچنین از نویسندگان کتاب برتر بیمه ای در حوزه ترجمه با عنوان "مدلسازی فاجعه، رویکردی جدید در مدیریت ریسک" ترجمه محسن غفوری آشتیانی، دکتر مهدی صادقی و دکتر نغمه پاک دل لاهیجی تقدیر شد.

شایان ذکر است افتتاحیه بیست و هفتمین همایش ملی بیمه و توسعه با شناختن برگزیدگان مدیران نمونه صنعت بیمه به شرح:
سجاد رامندی، بیمه دی؛
ایمان ارسطو بیمه سامان؛
سیمین محمودی، سعید دهقانی، علی حسن زاده بیمه ایران؛
حسین نظریان، بیمه سرمد؛
رامین موسی نژاد، بیمه کارآفرین؛
مریم السادات موسوی، بیمه تجارت نو؛
اعظم علی زاده، بیمه کوثر؛
مختار مرادی، بیمه متقابل قشم؛

 کارمندان نمونه:

سارا ابوطالبی، بیمه البرز؛
وحید باقری تجریشی، یوسف محمدصفت رودسری بیمه ایران؛
راضیه بنی هاشم، بیمه پاسارگاد؛
زهرا برزگر، بیمه سامان؛
سحر بزرگ نیا، بیمه کوثر؛
مهدی محمدی گازدار، بیمه معلم؛
فاطمه رازقی، بیمه ملت؛
وحیدرضا فراهانی، پژوهشکده بیمه؛
فرزانه محمد حسین، بیمه دانا؛

این همایش پس از معرفی کارمندان نمونه به کار خود پایان داد و پنل های تخصصی آن تا روز چهارشنبه این هفته ادامه دارد.