۰ نفر

بانک مرکزی اعلام کرد؛

واریز مرحله دوم وام یک میلیونی کرونا/ ۶.۹میلیون نفر مشمول دریافت وام شدند

۲۱ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۴۳
کد خبر: 488946
واریز مرحله دوم وام یک میلیونی کرونا/ ۶.۹میلیون نفر مشمول دریافت وام شدند

در دو مرحله پرداخت تسهیلات به یارانه‌بگیران معیشتی، تاکنون بالغ بر 6 میلیون و 993 هزار و 380 سرپرست خانوار از تسهیلات یک میلیون تومانی بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین، حسب اعلام مدیریت کل اعتبارات این بانک، براساس مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا بالغ بر 21 میلیون و 569 هزار و 155 نفر تاکنون از تسهیلات یک میلیون تومانی سیستم بانکی (طی پنج مرحله) بهره‌مند شده‌اند که مقرر شده اقساط تسهیلات پرداختی طی 31 قسط از حساب یارانه‌ای ایشان کسر شود.
همچنین در ادامه حمایت‌های ستاد ملی مدیریت کرونا و شبکه بانکی از یارانه بگیران در هفته گذشته، تعداد ۴ میلیون و 513 هزار و 739 نفر سرپرست خانوار که یارانه معیشتی دریافت می‌کنند و فاقد درآمد ثابت هستند از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها (با اخذ پیامک از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) شناسایی و به نظام بانکی معرفی شدند، از تسهیلات مجدد یک میلیون تومانی بهره‌مند شدند.
ضمن اینکه در مرحله جدید تا ساعت 12 روز پنجشنبه مورخ 20 آذر ماه 1399 از تعداد 2 میلیون و 481 هزار و 290 سرپرست خانوار یارانه بگیر معیشتی که از سوی سازمان هدفمندی به شبکه بانکی معرفی شده‌اند، تسهیلات مربوط به حساب 99.9 درصد از افراد یاد شده واریز شده است. همچنین امکان واریز تعداد 1.649 فقره تسهیلات به دلایلی از جمله مسدودی حساب، فوت سرپرست خانوار و سایر خطاها میسر نشده است.
بر این اساس در دو مرحله پرداخت تسهیلات به یارانه بگیران معیشتی، تاکنون بالغ بر 6 میلیون و 993 هزار و 380 سرپرست خانوار از تسهیلات یک میلیون تومانی بهره‌مند شده‌اند.
بدیهی است در صورت اخذ اطلاعات افراد مشمول جدید در مراحل بعدی (یارانه بگیران معیشتی فاقد درآمد ثابت) از سوی سازمان هدفمند سازی یارانه ها تسهیلات یک میلیون تومانی به حساب متقاضیان متعاقباً واریز خواهد شد.‌