۰ نفر

مدیرعامل شرکت بیمه ما؛

پوشش‌های نوین بیمه‌ای درکشور توسعه چندانی نداشته است

۱۳ آذر ۱۳۹۹، ۲۱:۰۰
کد خبر: 486947
پوشش‌های نوین بیمه‌ای درکشور توسعه چندانی نداشته است

مدیرعامل شرکت بیمه ما بیان کرد: صنعت بیمه در یکسال گذشته نسبت به دوره های قبل سرعت عمل بیشتری در ارائه خدمات خود داشت که این امر منجر به افزایش رضایتمندی مردم از صنعت بیمه شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین ، "حجت بهاری فر" به مناسبت فرارسیدن روز ۱۳ آذر، روز بیمه، در گفت و گو با چابک آنلاین، گفت: یکی از تفاوت های اساسی صنعت بیمه دریکسال گذشته ، افزایش نظارت ها است که توسط بیمه مرکزی و سندیکا انجام شده که باعث شد روند بسیار مثبتی در جهت هماهنگی برای تعالی صنعت بیمه صورت بگیرد.

وی، با اشاره به اینکه صنعت بیمه در دوره شیوع ویروس کرونا نقش بسیارپررنگ و مثبتی داشته ، افزود: با وجود اینکه این بیماری به صورت اپیدمی بود اما صنعت بیمه پوشش هایی را برای غالب مردم بر روی بیمه نامه های عمر و درمان قبول کرد و خدمات خوبی را به جامعه ارائه داد.

مدیرعامل شرکت بیمه ما خاطرنشان کرد که صنعت بیمه در یکسال گذشته نسبت به دوره های قبل سرعت عمل بیشتری در ارائه خدمات خود داشت که این امر منجر به افزایش رضایتمندی مردم از صنعت بیمه شد.

بهاری فربا بیان اینکه صنعت بیمه نیاز به دانش جدید،نوآوری و خلاقیت دارد، ادامه داد: در این زمینه کم کاری شده به خصوص که با اضافه شدن بخش خصوصی در این دوره 15 ساله اخیر اقدام چشمگیری در این زمینه انجام نشده که دانش بیمه ای، خلاقیت و ابتکارعمل را بالا ببرد.

وی تصریح کرد که پوشش های نوین بیمه ای که در دنیا متداول است در داخل کشور توسعه چندانی نداشته و صنعت بیمه با یک روند یکنواخت قبلی حرکت می کند که در این زمینه جای کار زیادی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت بیمه ما اذعان داشت که داده و اطلاعات باید برای تصمیم گیری درست به موقع در دسترس مدیران قرار بگیرد که صنعت بیمه دراین زمینه عقب ماندگی بیشتری دارد که حتما باید روی آن کار شود.

بهاری فر،، اولین اصل دررابطه با مشتری را اصل حسن نیت برشمرد و افزود: باید اطلاعات کامل در اختیار مشتری قرار بگیرد که هنوز بعد از 85 سال کار بیمه ای نتوانستیم پوشش های بیمه ای را به راحتی در اختیار مشتریان قراردهیم.

وی اظهار کرد: شاید یکی از علت های پایین بودن ضریب نفوذ بیمه ای این باشد که شرکت ها بیشتر روی برندینگ و نام خود تبلیغ انجام داده اند و اینکه چه محصولاتی با چه قیمت هایی ارائه می شود را نتوانستند برای مشتریان به درستی تبیین کنند تا مشتریان بتوانند به راحتی از این پوشش ها استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت بیمه ما در پاسخ به این سوال که آیا اراده ای به ایجاد تغییرات بنیادی درصنعت بیمه وجود دارد؟، گفت: به نظر می رسد در شرکت های بیمه ای افراد بسیاری به خصوص قشر جوان و خوش فکری که ورود کرده اند دائما به فکر این هستند تا تغییرات اساسی در صنعت بیمه شکل بگیرد.

بهاری فر معتقد است که صنعت بیمه به پژوهش بیشتری نیاز دارد و باید بتواند ازقشر تحصیل کرده ونخبگان کشوراستفاده کند.