۰ نفر

کدام بیمه شخص ثالث بهتر است؟

۱۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۳۰
کد خبر: 486888
کدام بیمه شخص ثالث بهتر است؟

با وجود ضرورت بیمه شخص ثالث کمتر پیش می‌آید از این بیمه نامه استفاده کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین ؛ همانطور که می‌دانید بیمه شخص ثالث، بیمه نامه اجباری است که اعتبار داشتن آن جواز تردد و نقل و انتقال آن را صادر می‌کند. همه ما تجربه استفاده از بیمه شخص ثالث را نداریم. اما برای آنکه بتوانیم ارزان تر بیمه بخریم و آسان تر خسارت بگیریم لازم است چند فاکتور مهم را در نظر بگیریم. در این مقاله عوامل مهمی که در خرید بیمه شخص ثالث باید به آنها دقت کنید را نشان می‌دهیم.

چه فاکتورهایی  در انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث تاثیر دارد؟

بی شک عوامل متعددی بر روی انتخاب بیمه شخص ثالث تاثیرگذار است. اگر اینطور نبود این همه شرکت بیمه وجود نداشت. برای انتخاب یک شرکت بیمه و خرید بهترین بیمه شخص ثالث عوامل متعددی وجود دارد که باید به آن ها توجه داشت. ما در این نوشته چندین عامل مهم و تاثیر گذار در خرید بیمه شخص ثالث را که باید پیش از خرید به آن توجه داشت برای تان می گوئیم؛

توانگری مالی

یکی از عوامل مهم، توجه به وضعیت مالی شرکت بیمه است. توانگری مالی شرکت های بیمه در واقع توانایی این شرکت در پرداخت خسارت های وارده است. نسبت توانگری هر یک از شرکت ها تنها توسط بیمه مرکزی تعیین می‌شود. این نسبت در صورتی که برابر 100 یا بیشتر باشد به معنی آن است که توانگری آن شرکت بیمه سطح یک است. سایر سطوح توانگری شرکتهای بیمه را می‌توانید در جدول زیر ببینید.

با توجه به جدول بالا می‌توانید ببینید که سطوح توانگری شرکت های بیمه بر چه اساسی محاسبه می‌شود.

18

میزان تخفیف برای مشتریان

با اینکه با تصویب قانون جدید تخفیفات مازاد بیمه شخص ثالث از سوی شرکت های بیمه حذف شده است، با این حال ارائه 2.5 درصد تخفیف قانونی بیمه شخص ثالث تنها توسط تعداد معدودی از شرکت های بیمه ارائه می‌شود. بنابراین اگر قیمت بیمه شخص ثالث در کنار سایر عوامل دیگر برایمان مهم است، نمی‌توان از تخفیف مجاز چشم پوشی نمود. البته راه ساده تر برای اطلاع و دریافت تخفیف مازاد 2.5 درصد این است که به سامانه بیمی‌لایک سری بزنید تا ببینید کدام شرکت بیمه تخفیف 2.5 درصد را ارائه می‌کند.

پوشش مالی

با توجه به قانون بیمه شخص ثالث و تعریف خودروی متعارف ارائه پوشش مالی اهمیت زیادی پیدا کرد . در این قانون خودروی متعارف خودرویی است که ارزش آن برابر با نصف دیه در ماه حرام باشد . (یعنی برای مثال در سال 1399 که دیه برابر با 440 میلیون تومان است ارزش خودروی متعارف برابر با 220 میلیون تومان است) در این حالت برای جلوگیری از اعمال هزینه اضافی در تصادف با خودروهای گران قیمت لازم است که پوشش مالی خود را تا سقف خودروی متعارف افزایش دهیم. البته که ارائه پوشش مالی تا سقف خودروی متعارف از سوی هر شرکت بیمه ای ارائه نمی‌شود. بنابراین شرکت های بیمه ای که سقف این پوشش را ارائه می‌دهند، نسبت به سایر شرکت ها مزیت بیشتری دارند. اگر می‌خواهید بدانید کدام شرکت های بیمه سقف پوشش مالی را به بیمه گذاران ارائه می‌دهند کافی است به سایت بیمی‌لایک سر بزنید.

رضایتمندی بالای مشتریان

کسانی که از شرکت بیمه قبلا خسارت دریافت کرده اند می‌توانند به ما بگویند نحوه دریافت خسارت از این شرکت چگونه بوده و چقدر از تعیین خسارت و انجام فرآیند اداری رضایت داشته اند. رضایتمندی زیاندیدگان می‌تواند راهنمای خرید بیمه شخص ثالث ما باشند.

پایین بودن نرخ شکایات

پایین بودن تعداد شکایت ها می‌تواند گواه بر رضایتمندی زیان دیدگان از دریافت خسارت از شرکت بیمه باشد. عامل مهم دیگری که باید به آن توجه داشت نرخ شکایات شرکت های بیمه است. لازم است بدانید که نرخ شکایت های ثبت شده هر شرکت بیمه در سالنامه آماری هر ساله توسط بیمه مرکزی ج.ا.ا چاپ می‌شود.

تعداد شعب و مراکز پرداخت خسارات

عامل تعیین کننده و مهم دیگر خصوصا برای هموطنانی که در شهرستان‌ها زندگی می‌کنند آن است که شرکت بیمه مورد نظرشان مراکز پرداخت خسارت کافی داشته باشد. داشتن مرکز پرداخت خسارت در شهرستان یا شهر محل سکونت یک امتیاز و عامل تعیین کننده برای هر کسی است. البته برخی شرکت های بیمه برای حل این موضوع با قرار دادن خسارت سیار برای مشتریان بخشی از مشکلات همچون کمبود تعدد شعب را حل کرده‌اند. جدول زیر تعداد مراکز پرداخت خسارت هر یک از شرکت های بیمه را نشان می‌دهد.

19

پرداخت خسارت سیار

امروزه شرایط دریافت خسارت نسبت به قبل راحت‌تر شده است. برخی از شرکت های بیمه با ایجاد نهاد هایی برای تعیین خسارت در محل، فرآیند و پروسه تعیین و پرداخت خسارت راحت تر کرده‌اند. در این حالت با حضور کارشناس تعیین خسارت بیمه در محل بخشی از فرآیند مربوط به عدم دریافت کروکی یا حتی دریافت کروکی سازشی حذف می‌گردد. البته برخی از شرکت های بیمه با ایجاد قرار داد با شرکت هایی همچون سامان نگار ایرانیان که سیستم تعیین خسارت سیار بیمه می‌باشند، توانسته‌اند در رضایت مشتریان نقش مهمی را ایفاء کنند.

سهم از بازار

شرکت های بیمه با توجه به میزان صدور بیمه نامه در هر رشته سهمی از بازار را به خود اختصاص می‌دهند. اینکه کدام یک از شرکت بیمه بیشترین صدور بیمه شخص ثالث را به خود اختصاص داده است، میتواند در انتخاب نهایی ما تاثیر گذار باشد.

میزان محبوبیت شرکت ها

بخواهیم یا نخواهیم برخی از شرکت های بیمه از دیر باز در میان مردم محبوبیتی را کسب کرده اند، و با توجه به خوش خدمتی و سابقه درخشان شان سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص بدهند. شرکت بیمه ایران و آسیا از جمله شرکت های محبوبی هستند که بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص داده اند. معمولا شرکت هایی که محبوبیت بیشتری دارند شکایات کمتر و رضایتمندی بالاتری در میان مردم دارند. استعلام بیمه شخص ثالث راحت و آسان از ویژگی های این بیمه هاست.

قیمت مناسب بیمه ها

قیمت عامل تعیین کننده در خرید بیمه گذار است. شرکتی که قیمت پایین داشته باشد در کنار سایر عوامل دیگر میتواند خرید بیمه گذار ار قطعی کند. البته با توجه به قوانین جدید بیمه تقربیا نرخ بیمه شخص ثالث در میان مردم یکسان شده است. و اختلاف قیمت ها تنها در نرخ تعهدات مالی بالاتر است.

در نهایت کدام بیمه شخص ثالث بهتر است؟

به طور قطع نمی‌توان گفت بهترین بیمه شخص ثالث کدام است. بسته به آنکه چه خودرویی دارید در کجا زندگی می‌کنید و چه چیزهایی اولویت شما ست، می‌توانید تصمیم بگیرید کدام بیمه شخص ثالث را بخرید. بنابراین بهترین بیمه شخص ثالث از نظر هر کس متفاوت خواهد بود.

بهترین راه خرید بیمه شخص ثالث چیست؟

همانطور که گفتیم بهترین بیمه شخص ثالث از نظر هر کس متفاوت است. باید بدانید که کدام یک از ویژگی های شرکت های بیمه برایتان با اهمیت تر است. البته کسب این اطلاعات و مقایسه تک به تک شرکت ها با یکدیگر با توجه به اهمیت زمان کار دشواری نیست. سامانه بیمی‌لایک با نمایش دادن شرکت های بیمه و مشخصات و قیمت های هر کدام ، آن هم در یک قاب امکان مقایسه و خرید آسان تر را نیز برای تان فراهم آورده است.