۰ نفر

براساس تبصره چهار لایحه بودجه سال۱۴۰۰ صورت می‌گیرد؛

ارائه مجوز اعطای تسهیلات ارزی-ریالی به بانک‌های تجاری و تخصصی

۱۲ آذر ۱۳۹۹، ۲۲:۳۱
کد خبر: 486765
ارائه مجوز اعطای تسهیلات ارزی-ریالی به بانک‌های تجاری و تخصصی

براساس تبصره چهار لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به بانک‌های تجاری و تخصصی اجازه داده می‌شود از محل منابع در اختیار نسبت به اعطای تسهیلات ارزی –ریالی در برخی از زمینه‌های تعیین شده اقدام کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ امروز (چهارشنبه) توسط «حسینعلی امیری» نماینده پارلمانی رییس‌جمهوری به مجلس تقدیم شد که براساس تبصره ۴ این لایحه به بانک‌های تجاری و تخصصی اجازه داده می‌شود در سال ۱۴۰۰ از محل منابع در اختیار نسبت به اعطای تسهیلات ارزی – ریالی در برخی از زمینه‌های تعیین شده اقدام کنند.

در ابتدا تا مبلغ سه میلیارد دلار به سرمایه‌گذاران بخش‌های خصوصی، تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء برای طرح‌های توسعه‌ای بالادستی نفت و گاز با اولویت میادین مشترک برای افزایش ضریب بازیافت مخازن، احیای میادین قدیمی و جمع‌آوری گازهای همراه بدون انتقال مالکیت نفت و گاز موجود در مخازن و تولیدی از آنها اختصاص داده می‌شود.

همچنین از محل این منابع می‌توان برای طرح‌های توسعه‌ای و زیربنایی سازمان‌های توسعه‌ای بخش صنعت و معدن و بخش برق با مشارکت حداقل ۵۱ درصدی بخش‌های خصوصی و تعاونی با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته براساس مزیت‌های منطقه‌ای استفاده کرد.

در این مصوبه آمده است: سرمایه‌گذاران بخش‌های خصوصی، تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی برای طرح‌های صنایع تکمیلی و تبدیلی کشاورزی و صنایع پتروشیمی مشمول استفاده از این تسهیلات می‌شوند.

لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ با سقف ۲۴۰۰ هزار میلیارد تومان به مجلس شورای اسلامی ارائه شد.