۰ نفر

مدیرعامل بانک توسعه صادرات خبر داد:

افزایش سقف تسهیلات بانک توسعه صادرات با ارائه اظهارنامه مالیاتی

۱۲ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۰۷
کد خبر: 478871
افزایش سقف تسهیلات بانک توسعه صادرات با ارائه اظهارنامه مالیاتی

مدیرعامل بانک توسعه صادرات اعلام کرد صادرکنندگان خُردی که ارز حاصل از صادرات خود را به طور کامل به چرخه تجاری کشور بازگردانده باشند، می‌توانند تا سقف سه میلیارد تومان با ارائه اظهارنامه مالیاتی از این بانک تسهیلات دریافت کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین، علی صالح‌آبادی گفت: اخیرا در بانک توسعه صادرات مصوب کردیم به صادرکنندگانی که تعهدات ارزی خود را به طور صد درصدی و کامل ایفاء کرده باشند، با ارائه اظهارنامه صادراتی تا سقف سه میلیارد تومان با ارائه اظهارنامه مالیاتی تسهیلات بپردازیم.

پیش از این، سقف تسهیلات اعطایی بانک توسعه صادرات به صادرکنندگان با ارائه اظهارنامه مالیاتی یک میلیارد تومان بود.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات خاطرنشان کرد: صادرکنندگان خُردی که مشتری بانک توسعه صادرات هستند، می‌توانند با ارائه اظهارنامه صادراتی خود و به شرط بازگشت کامل ارز حاصل از صادرات تا سقف سه میلیارد تومان تسهیلات دریافت کنند.

ادامه داد: تمامی صادرکنندگان حتی افرادی که 100 هزار دلار هم صادرات دارند، می‌توانند متناسب با میزان صادرات خود از بانک توسعه صادرات تسهیلات ارزی و ریالی دریافت کنند و ما محدودیتی در این زمینه نداریم.

وی با بیان اینکه برای پرداخت تسهیلات، صادرکنندگان رتبه‌بندی شده و خوش حسابی آنها بررسی می‌شود، گفت: تمامی صادرکنندگان که استحقاق لازم را داشته باشند، با رعایت مقررات بانک مرکزی و موضوع رفع تعهد ارزی می‌‎توانند از بانک توسعه صادرات درخواست تسهیلات داشته باشند.