۰ نفر

تدوام صدرنشینی بیمه آسیا و رشد ۷۲۰درصدی در سودآوری

۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۰۰
کد خبر: 478210
تدوام صدرنشینی بیمه آسیا و رشد ۷۲۰درصدی در سودآوری

بیمه آسیا در نیمه نخست سال جاری سه هزار ۷۵۴ میلیارد تومان حق بیمه تولید کرد و همچنین ۳۴۱ میلیارد تومان سود خالص شناسایی کرد و به هر سهم ۱۴۸۲ ریال سود اختصاص داد .

 به گزارش اقتصادآنلاین، شرکت بیمه آسیا صورت های مالی شش ماهه منتهی به پایان شهریور ماه سال ۹۹ (حسابرسی نشده) را منتشر کرد .

 این شرکت بیمه ای که رکورد تولید بیشترین حق بیمه را در بین ۲۳ شرکت خصوصی بیمه ای در‌ چند سال گذشته در اختیار دارد در نیمه نخست سال جاری هم این جایگاه را با تولید سه هزارو ۷۵۴ میلیارد تومان حق بیمه حفظ کرد و نسبت به نیمه نخست سال گذشته ۲۹درصد حق بیمه خود را افزایش داد و یک هزارو ۸۰۷ میلیارد تومان  خسارت بیمه گذاران این شرکت را جبران کرد .

 این برند خوش نام بیمه ای که یکی از گسترده ترین شبکه های بیمه ای کشور را در اختیار دارد در این دوره زمانی در آمد حق خود را ۳۲ درصد افزایش داد و به رقم سه هزار ۸۴ میلیارد تومان رساند این رقم در دوره مشابه سال گذشته دو هزارو ۳۳۱ میلیارد تومان بود .

 عملکرد بسیار مطلوب بیمه آسیا هم در بخش عملیات بیمه گری و هم بخش سرمایه گذاری این شرکت بورسی را به سود خالص ۳۴۱ میلیارد تومانی رساند که جهش ۷۲۰ درصدی نسبت به شش ماه نخست سال گذشته داشت و نسبت به ۱۲ ماه سال گذشته نزدیک ۱۱۲ درصد افزایش یافته است .

 بیمه آسیا در این دو فصل ۴۱۳ میلیارد تومان سود انباشته ثبت کرد که نسبت به دو فصل سال گذشته ۱۹۷ درصد افزایش داشته است و همچنین برای هر سهم یک هزارو ۴۸۲ سود شناسایی کرد که شاهد رشد ۷۱۹ درصدی بوده است.

 این شرکت بورسی در طول این دوره شش ماهه ۶۹ درصد سرمایه گذاری های کوتاه مدت و ۱۲۱ درصد موجودی نقدی خود را نسبت پایان سال گذشته افزایش داد و حقوق صاحبان سهام آن با افزایش ۵۲ درصدی به رقم ۷۶۴ میلیارد تومان رسید .