۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

نوسازی ناوگان حمل‌ونقل تهران با همکاری بانک مهر ایران/ ۳۰۰میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت خواهد شد

۲۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۸:۱۰
کد خبر: 474269
نوسازی ناوگان حمل‌ونقل تهران با همکاری بانک مهر ایران/ ۳۰۰میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت خواهد شد

با همکاری بانک مهر ایران مبلغ 300میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای نوسازی ناوگان حمل و نقل شهرداری تهران پرداخت خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، مراسم امضای تفاهم‌نامه‌ نوسازی، بهسازی و جایگزینی ناوگان حمل‌ونقل شهر تهران میان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و معاونت حمل و نقل شهرداری تهران برگزار شد.

در این مراسم مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک مهر ایران گفت: این بانک از ابتدای سال سیاست‌های خود را در حوزه‌های مختلف اشتغالزایی خانگی و خرد، حمایت از کالا و خدمات ایرانی و بهبود وضعیت محیط زیست انجام داده است.

وی ادامه داد: قرارداد امروز تفاهم‌نامه مشترکی است که در فاز اول آن ۳۰۰میلیارد تومان وام قرض الحسنه در سه حوزه دوچرخه، موتورسیکلت و تاکسی داده می‌شود و معاونت شهرداری جامعه هدف و مبالغ را مشخص می‌کند.

به گفته اکبری نرخ کارمزد این وام‌ها 4درصد و مدت  بازپرداخت آن‌ها هم بین ۲سال تا ۵سال متفاوت است اما مدت بازپرداخت آن به طور میانگین 36ماه است.

مدیرعامل بانک مهر ایران در رابطه با شرایط ضمانت این وام‌ها گفت: سعی کردیم شرایط آسان باشد و رانندگان مجبور نباشند اسناد مختلفی ارائه دهند به همین منظور با سازنده خودرو هماهنگ شده که سند خودروها به نام خریداران زده نشود تا زمانی که اقساط وام به پایان برسد.

سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن تشکر از رویکرد بانک قرص الحسنه مهر ابران، خاطرنشان کرد: هدف ما کاهش آلایندگی است و از آنجایی که وجوه اداره شده یکی از راه‌های تامین مالی شهرداری‌ها در سراسر دنیا است به استفاده از منابع قرض‌الحسنه روی آوردیم.

 وی ادامه داد: برای دریافت این تسهیلات ،100میلیارد را معاونت در بانک به صورت سپرده قرار خواهد داد و بانک هم 300میلیارد تومان تسهیلات می‌دهد تا فرهنگ جدیدی باشد که خوردوهای بنزینی و گازسوز را کاهش بدهیم.

به گفته مناف هاشمی این تفاهم نامه یک قرار داد برد برد است و از آنجا که پیش از این سقف اعتبارات ۵۰میلیون تومان بوده است اینکه در این طرح به ۷۰میلیون تومان می‌رسد اتفاق بسیار خوبی است.

همچنین معاون حمل‌ونقل شهرداری از جلساتی با شرکت ایران خودرو برای تحویل 15هزار دستگاه اتوموبیل فرسوده و دریافت خودروهای جدید خبر داد.