۰ نفر

اعطای ۶۰میلیارد تسهیلات برای تولید آجر نسوز توسط بانک تجارت

۱۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۲۲
کد خبر: 463868
اعطای ۶۰میلیارد تسهیلات برای تولید آجر نسوز توسط بانک تجارت

بانک تجارت طی همکاری طولانی خود و در راستای حمایت از تولید ملی به یک شرکت تولید آجر نسوز که صادرات گسترده‌ای به خارج از کشور هم دارد تا کنون ۶۰میلیارد تسهیلات پرداخت کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، گروه بین‌المللی آذرخش که از کارخانجات تولیدی متعددی تشکیل شده است در زمینه تولید انواع آجرهای نسوز نمای ساختمان فعالیت می‌کند.

محسن سیفی مدیرعامل این شرکت که از ۲۵سال پیش شروع به تولید کرده گفت: ما ۴کارخانه تولیدی داریم که برای بیش از ۸۰۰نفر به طور مستقیم و ۵هزار نفر غیرمستقیم اشتغال ایجاد کردیم.

وی افزود: برای اولین بار در خاورمیانه ساخت آجرهای نسوز در نمای ساختمان در آذرخش اتفاق افتاد که اتفاق‌های خوبی را در معماری رقم زد و توانستیم فرهنگ معماری اسلامی ایرانی را احیا کنیم.

خوشبختانه با توجه به شرایطی که این نوع محصول در ایران دارد و تقاضای بالایی ‌که در منطقه یا کشورهای دیگر دارد صادرات خوبی داشتیم و به اکثر کشورهای دنیا مثل انگلستان، هلند، آلمان، کانادا، استرالیا و کشورهای حوزه خلیج فارس صادرات داشتیم.

وی افزود: به دلیل تحریم‌ها صادرات ما ضعیف شده و در حمل و نقل و عملیات بانکی دچار برخی مشکلات شده است.

سیفی در رابطه با پروژه‌هایی که این شرکت تاکنون در اجرای آن سهم داشته است، گفت: از جمله این پروژه‌ها اماکن مذهبی مثل مصلای تهران، توسعه حرم معصومه، طرح‌های توسعه حرم امام‌رضا و بیش از ۵۰۰مسجد و مکان مذهبی، پارک‌ها، پروژ‌های ملی و بیمارستانی طی دو دهه گذشته در کشور است.

مدیرعامل شرکت آذرخش در رابطه با مواد اولیه مورد استفاده این مجموعه گفت: ایران از حیث مواد معدنی بسیار غنی و پربرکت است و صددرصد مواد اولیه ما از داخل کشور تامین می‌شود. مجموعه آذرخش در بخش معادن فعال است و امروز ۷معدن‌ را بهره برداری کرده‌ایم و تیم معدن ما اکتشاف را انجام می‌دهند و هیچ وابستگی به واردات مواد اولیه نداریم.

وی در رابطه با تنوع محصولات این شرکت گفت: ما بیش از هزار مدل محصول در رنگ‌ها و سایزهای مختلف داریم که به معمارها تنوع می‌دهد و آجرهای سنتی قدیمی هم محدودیت سایز داشت و رنگ ولی این محدودیت الان وجود ندارد.

سیفی با اشاره به آسیب‌های ناشی از ویروس کرونا یادآور شد: بیشترین آسیب را کرونا به بخش خدماتی‌ زده ولی در بخش صنعت ساختمان آسیب کمتری وارد شده است و خود ما بیشترین آسیب را در واقع از بخش تحریم‌ها دیدیم.

وی افزود: ما از قدیمی‌ترین مشتریان بانک تجارت هستیم و حساب‌های ما در این بانک است چه در زمینه گشایش اعتبارات اسنادی برای انتقال ارز و چه تسهیلات بانکی و مخصوصا ایجاد فاز ۴ و فاز ۵ به شدت بانک تجارت پیگیر بود و همکاری خوبی داشتیم و مجموع مشارکت بانک در این پروژه‌ها به 60 میلیارد بالغ می‌شود.