۰ نفر

جزییات وصول انواع مالیات از سیگار؛

هر بسته ۵۰گرمی تنباکوی وارداتی چقدر مالیات می‌دهد؟

۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۶:۲۲
کد خبر: 522954
هر بسته ۵۰گرمی تنباکوی وارداتی چقدر مالیات می‌دهد؟

جزییات وصول انواع مالیات از مصرف و واردات سیگار ابلاغ شد، بر این اساس برای هر بسته ۵۰ گرمی تنباکوی وارداتی مبلغ ۱۰۰.۰۰۰ ریال به عنوان حقوق ورودی اضافه و اخذ می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم،‌ دستورالعمل شماره 503 / 1400/ 200 مورخ 1/ 2/ 1400 سازمان امور مالیاتی در خصوص نحوه اخذ مالیات از سیگار و تنباکوی قلیان تولیدی و وارداتی در اجرای بند ف تبصره 6 قانون بودجه سال 1400  ابلاغ شد.

میزان مالیات به ازای هر نخ سیگار تولید داخل با نشان ایرانی مبلغ 250 ریال میزان مالیات به ازای هر نخ سیگار تولید داخل با نشان بین المللی مبلغ 500 ریال میزان مالیات به ازای هر نخ سیگار وارداتی مبلغ 1500 ریال میزان مالیات هر بسته 50 گرمی تنباکوی داخلی مبلغ 33.000 ریال , برای هر بسته 50 گرمی تنباکوی وارداتی مبلغ 100.000 ریال به عنوان حقوق ورودی اضافه و اخذ می شود.

تولیدکنندگان انواع سیگار و تنباکوی قلیان و همچنین واردکنندگان انواع سیگار در سال 1400 ملزم به اجرای کلیه تکالیف پیش بینی شده در قانون مالیات بر ارزش افزوده از جمله صدور صورتحسال، ارائه اظهارنامه و واریز مالیات متعلق ظرف مهلت مقرر می باشند.

مالیات های فوق، جزء ماخذ محاسبه مالیات بر ارزش افزوده نبوده و برای عاملین پخش و توزیع کنندگان به عنوان بخشی از بهای تمام شده کالا ( برابر بند 1 ماده 148 ق.م.م ) قابل احتساب می باشد.

گمرک جمهوری اسلامی مکلف است مالیات مزبور را قبل از ترخیص از واردکنندگان وصول و به حساب مربوط واریز و اطلاعات واردکنندگان را پس از هر دوره مالیاتی به سازمان امور مالیاتی ارائه نماید

صادرات انواع سیگار و تنباکوی قلیان داخلی به خارج از کشور مشمول مالیات موضوع حکم مقرر در قانون بودجه نمی باشد.