۰ نفر

معاون فنی گمرک؛

موجودی کالای اساسی در بنادر به ۴میلیون تن رسید

۱۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۷:۵۸
کد خبر: 502347
موجودی کالای اساسی در بنادر به ۴میلیون تن رسید

معاون فنی گمرک از افزایش موجودی کالاهای اساسی در بنادر و گمرکات کشور خبر داد و گفت‌:‌ ‌این کالاها شامل گندم، ذرت، جو، دانه‌های روغنی، کنجاله، شکر، برنج، روغن خوراکی می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مهرداد جمال ارونقی، با اشاره به موجودی کالاهای اساسی در بنادر و مبادی ورودی کشور اظهار داشت: از مجموع 13 بندر اصلی کشور بیش از 4 میلیون تن کالای اساسی گزارش شد که بیشترین آن در بندر امام خمینی بیش از 3 میلیون تن موجود است.

معاون امور گمرکی و فنی گمرک در مورد تعداد کانتینرهای موجود در بنادر نیز گفت:‌ بالغ بر 85 هزار 757 کانتینر کالا در این مناطق وجود دارد که براساس گزارش‌ها 90 درصد آنها دارای کالاهای وارداتی هستند. بیشترین کانتینرهای کالاهای وارداتی در بندر شهید رجایی بندرعباس به تعداد 69 هزار کانتینر موجود است.

وی ادامه داد: بیش از 7 میلیون تن کالاهای غیرکانتینری در بنادر و گمرکات وجود دارد که مربوط به کالاهای غیراساسی می‌شود و بالاترین حکم آن مربوط به بندر امام خمینی و شهید رجایی است.

ارونقی در مورد سفر اخیر معاون اول رئیس جمهور به استان خوزستان و بازدید از بندر امام خمینی نیز بیان داشت: عملکرد مقایسه‌ای تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بندر امام خمینی نشان می‌دهد که 220 کشی تا تاریخ 7 بهمن ماه بار خود را تخلیه کرده‌اند که بیش از 12 میلیون تن کالای اساسی را شامل می‌شود. موجودی کالای اساسی در این بندر بیش از 3 میلیون تن است که 11 کشتی در حال تخلیه و 8 کشتی در لنگرگاه منتظر تخلیه کالای خود هستند.

وی تاکید کرد: ‌این کالاها شامل گندم، ذرت، جو، دانه‌های روغنی، کنجاله، شکر، برنج، روغن خوراکی می‌شود.