۰ نفر

مدیرکل تامین دام شرکت پشتیبانی امور دام تشریح کرد؛

علل افزایش دوباره قیمت گوشت قرمز

۶ بهمن ۱۳۹۹، ۲۰:۵۱
کد خبر: 500896
علل افزایش دوباره قیمت گوشت قرمز

بازهم دو عامل توزیع ناعادلانه و مدیریت ناصحیح و واسطه گری عوامل اصلی افزایش قیمت گوشت و به حاشیه بردن تولید کننده داخلی مطرح است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شبکه خبر؛ محمد جعفری در گفتگوی ۱۸:۳۰ با بیان اینکه گوشت مازاد در بازار وجود دارد پیش بینی کرد امسال ۸۸۰ هزار تن در کشور گوشت تولید شد.

مدیرکل تامین دام شرکت پشتیبانی امور دام علل افزایش دوباره قیمت گوشت قرمز را بازشدن مراکز غذاخوری‌ها اعلام کرد و گفت: کمبود تولید در کشور نداریم. علاوه بر این براثر بسته شدن مراکز غذاخوری‌های عمومی مصرف گوشت کمتر شده بود و الان با شروع فعالیت دوباره این مراکز تقاضای گوشت در بازار بیشتر شده است.

مدیرکل تامین دام شرکت پشتیبانی امور دام افزود: تا حدود یک ماه پیش مازاد تولید گوشت قرمز داشتیم و اکنون هم با باز شدن تالارها، رستوران‌ها و مراکزی که گوشت قرمز نیاز دارند، کمبودی در تولید و عرضه نیست.

جعفری از اعلام آمادگی برای همکاری برای تامین گوشت بازار خبر داد و گفت: در صورت لزوم و نیاز بازار شرکت پشتیبانی امور دام می‌تواند از گوشت ذخیره شده برای اشباع بازار استفاده کند.

او گفت: هیجان کاذب باعث افزایش قیمت گوشت شده است.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور از شوک دولت به بازار گفت و افزود: علت اصلی افزایش قیمت گوشت در بازار، دخالت دولت است. از زمانیکه ستاد تنظیم بازار اخیرا قیمت گوشت گوساله وارداتی را ۱۲۰ هزار تومان مصوب کرد در بازار قیمت گوشت داخلی حدود ۷۴ هزار تومان بود.

"افشین صدر دادرس" با بیان اینکه دستگاه‌های متولی حمایت از تولید کننده به وظایف خود عمل نمی‌کنند، گفت:نباید نیاز بازار به بجای استفاده از ذخایر گوشت کشور از واردات گوشت خارجی تامین می‌شود.

صدر دادرس با بیان اینکه افزایش قیمت گوشت بستری برای واردات گوشت است، افزود: قاچاق گوشت، کمبود نهاده‌ها از دیگر عوامل افزایش قیمت گوشت است.

او با اشاره به اینکه سال، جهش تولید، است، گفت: بهتر بود گوشت داخلی سر سفره مردم باشد و ارز از کشور خارج نمی‌شد و از تولید کننده حمایت می‌شد.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور: برخی نهادها در حال زمینه سازی برای واردات گوشت قرمز به کشور هستند.

دادرس افزود: مقصر اصلی این اتفاق، سازمان تنظیم بازار است.

معاون سازمان تعزیرات حکومتی در ارتباط دیگری با ۱۸:۳۰ گفت: توزیع نادرست و ناعادلانه کالا و واسطه گری دوعامل مهم در افزایش قیمت‌ها است.

"محمدعلی اسفنانی"افزود: به نظر می رسد اگر توزیع کالا و عدم هماهنگی باید ایجاد مشکلات اقتصادی و افزایش قیمت ها می شود.

معاون سازمان تعزیرات حکومتی گفت: این گفته که هیجانات بازار، عامل ایجاد گرانی است را قبول ندارم. برای کنترل هیجانات باید بازار و شیوه توزیع را مدیریت کرد.