۰ نفر

افزایش صددرصدی قیمت کشک؛

گرانی به کشک هم رسید!

۱۵ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۳۶
کد خبر: 495332
گرانی به کشک هم رسید!

هم خودش به‌تنهایی خوشمزه است و هم مهم‌ترین چاشنی 2تا از محبوب‌ترین غذاهای ایرانی است؛ آش رشته و کشک بادمجان را هرگز نمی‌توان بدون کشک تصور کرد.

به‌گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  همشهری، قدیم‌ها گرچه این همه تنوع کشک پاستوریزه در سوپرمارکت‌ها بالا نبود، اما مصرف کشک بیشتر بود. هم نوع خشکش طرفدار زیادی داشت و نوعی تنقلات مفید برای بچه‌ها محسوب می‌شد و هم خیلی‌ها در خانه‌ها کشک خشک محلی را می‌ساییدند و در یخچال نگهداری می‌کردند برای مصرف در غذاها. این روزها اما مصرف آن در حد تزئین ظرف غذا پایین آمده که شاید افزایش قیمت یکی از دلایل آن باشد. کشک هم مثل انواع دیگر لبنیات از ابتدا چندین نوبت افزایش قیمت را تجربه کرد.

شرکت‌های لبنی به‌دلیل افزایش هزینه از ابتدای امسال 3بار مجوز افزایش قیمت برای کالاهای یارانه‌ای گرفتند، اما قیمت اقلام بدون نرخ مصوب بیش از 3 بار و بیش از صد درصد افزایش یافته است. به‌طور مثال، کشک 650گرمی سمیه تنها از شهریور تاکنون 30درصد افزایش قیمت داشته و از 17هزارو500تومان به 21هزارو500تومان رسیده است. البته تنوع برند و قیمت در زمینه کشک در سوپرمارکت‌ها زیاد است و انواع کم‌حجم‌تر و ارزان‌تر هم در یخچال سوپرمارکت‌ها دیده می‌شود. با توجه به اینکه کشک ماندگاری کوتاهی دارد به‌نظر می‌رسد وزن‌های پایین‌تر پر تقاضا‌تر باشند، اما انواع نیم و یک‌کیلویی هم در سوپرمارکت‌ها دیده می‌شود.