۰ نفر

موازی‌کاری گمرک با سامانه جامع تجارت عامل بروز تخلفات

۱۴ دی ۱۳۹۹، ۲۳:۰۹
کد خبر: 495227
موازی‌کاری گمرک با سامانه جامع تجارت عامل بروز تخلفات

موازی‌کاری گمرک با سامانه جامع تجارت عامل بروز تخلفات است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان، شیرازیان مدیر سامانه جامع تجارت ایران در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما در خصوص مشکلات ترخیص نهاده های دامی  و کمبود آن در سامانه بازارگاه گفت: رصد و رهگیری کالاهای وارداتی  پس از ترخیص وظیفه وزارت صمت است و روندی که در خصوص نهاده های دامی به وجود آمده، مورد تایید وزارت صمت نیست و برای اصلاح آن پیگیری شده است.

او ادامه داد: رصد  نهاده های دامی از ترخیص تا توزیع در بازار به وزارت جهاد سپرده شده اما باید اطلاعات آن را به سامانه جامع تجارت بفرستد اما متاسفانه تاکنون این امر صورت نگرفته است.

شیرازیان بیان کرد: در خصوص مشکلات پیش آمده در حوزه نهاده های دامی، دو امکان وجود دارد، نخست اینکه این محموله ها بدون مجوز جهاد از گمرک ترخیص شده اند که این امر تخلف گمرک است و دوم اینکه با مجوز وزارت جهاد ترخیص شده اما در سامانه بازارگاه عرضه نشده اند.

این مقام مسئول گفت:  از سال ۹۸ پیگیر ارتباط با سامانه جهاد کشاورزی  و از سال ۹۵  پیگیر ارتباط با سامانه گمرک هستیم. سامانه پس از ترخیص کالای گمرک موازی کاری با سامانه جامع انبارها دارد.

او ادامه داد: دستگاه های مختلفی به این موضوع ورود پیدا کردند که علی رغم مصوبه جمع آوری سامانه گمرک اما فعالیت این سامانه هنوز ادامه دارد و باعث بروز مشکلات و تخلفاتی در این بخش می شود.

شیرازیان گفت: موضوع سامانه جامع انبارها بر عهده وزارت صمت است و ورود وزارت جهاد به این موضوع وجاهت قانونی ندارد.

مدیر سامانه جامع تجارت ایران تصریح کرد: حوزه تشریفات گمرکی در اختیار گمرک است اما موازی کاری سامانه گمرک با سامانه جامع انبارها باعث بروز تخلفات می شود.