۰ نفر

بر اساس تصمیم کارگروه تنظیم بازار؛

قیمت مصوب هرشانه تخم‌مرغ اعلام شد

۱۴ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۲۲
کد خبر: 495018
قیمت مصوب هرشانه تخم‌مرغ اعلام شد

بر اساس تصمیم کارگروه تنظیم بازار قیمت مصوب هرشانه تخم‌مرغ ۳۰عددی ساده و بدون بسته‌بندی برای مصرف‌کننده بر اساس وزن آن ۳۰ تا ۳۲ هزار تومان تعیین شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس تصمیم کارگروه تنظیم بازار قیمت مصوب هرشانه تخم‌مرغ 30عددی ساده و بدون بسته‌بندی برای مصرف‌کننده بر اساس وزن آن 30 تا 32 هزار تومان تعیین شد.

بر این اساس نرخ پایه هرکیلوگرم تخم‌مرغ برای مصرف‌کننده از هر کیلوگرم 12 هزار تومان  به 14 هزار تومان افزایش یافت.

پیش از این نرخ مصوب هر شانه تخم‌مرغ بر اساس وزن آن در میادین میوه و تره‌بار 27 تا 29 هزار تومان بود و بر این اساس حدود 3 هزار تومان به قیمت هر شانه اضافه شده است.

بنابر این گزارش شرح دستورالعمل سوم کارگروه  تنظیم بازار که درباره تخم‌مرغ بوده به‌شرح زیر است؛

دستور سوم: بررسی و تعیین قیمت تخم‌مرغ

5) پیرو تصمیمات بند (4) یکصد و هفدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار( ابلاغی طی نامه شماره 60/232366 مورخ 99/09/29) در خصوص بررسی و اصلاح قیمت تخم‌مرغ در جلسه تخصصی کمیته کارشناسی متر و حداکثر قیمت هر کیلوگرم عرضه تخم‌‌مرغ درب مرغداری برای حفظ استمرار تولید و با هدف تأمین کامل بازار 14000 تومان مورد تأیید اعضای کارگروه قرار گرفت.

6) مقرر گردید بر پایه قیمت فوق حداکثر قیمت مصرف‌کننده تخم‌مرغ درب مغازه به‌ازای هر کیلوگرم 16900 تومان و به‌تناسب وزن شانه 30 الی 32 هزار تومان تعیین گردید.

7) مقرر گردید وزارت جهاد کشاورزی، انجمن و تشکل‌های ذی‌ربط نسبت به تأمین مکفی نیاز بازار به‌قیمت مصوب اعلامی و جلوگیری از هر گونه افزایش قیمت در مبادی تأمین اقدام نماید.

8) در خصوص نرخ عرضه تخم‌مرغ به‌صورت بسته‌بندی در اوزان مختلف، انجمن و تشکل ذی‌ربط در اسرع وقت نسبت به ارائه اسناد و مدارک به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برای تعیین قیمت مصرف‌کننده انواع تخم‌مرغ در بسته‌بندی‌های مختلف اقدام نماید.

9) سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و دستگاه نظارتی بر رعایت قیمت تخم‌مرغ در سطح خرده‌فروشی نظارت و در صورت مشاهده افزایش قیمت خارج از نرخ مصوب اعلامی با متخلفین مربوط برخورد تعزیری خواهد شد.

10) با عنایت به واردات تخم‌مرغ خوراکی توسط شرکت پشتیبانی امور دام در اجرای مصوبات کارگروه تنظیم بازار (مصوبه شماره 60/261387 مورخ 96/11/25) برای تأمین کسری تخم‌مرغ به‌دلیل افزایش قیمت و تنظیم بازار داخلی در سال 1397 و عدم امکان رفع مانده تعهدات ارزی مربوط به کالای فوق به‌دلیل وجود کسری تخلیه محصولات ترخیص‌شده ناشی از فسادپذیری کالا، شکستگی، افت وزنی و... مقرر گردید گمرک جمهوری اسلامی ایران تا سقف 5 درصد کسری تخلیه برای محصولات تخم‌مرغ خوراکی را مجاز اعلام کرد و در سامانه مربوط جهت اعمال از سوی بانک‌های عامل برای رفع تعهدات ارزی شرکت یادشده لحاظ نماید.

انتهای پیام/+