۰ نفر

یک مقام مسئول تشریح کرد؛

سهم واحد‌های صنعتی استان تهران از تسهیلات کرونایی

۱۰ دی ۱۳۹۹، ۸:۵۵
کد خبر: 493991
سهم واحد‌های صنعتی استان تهران از تسهیلات کرونایی

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: از تیرماه امسال تا امروز به ٢٥ هزار و ٧٢٨ فعال واحد صنعتی در استان که به دلیل شیوع ویروس کرونا دچار ضرر و زیان شده اند٢ هزار و ٦٩٩میلیارد تومان وام پرداخت شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سعید دهقان روز چهارشنبه اعلام کرد: ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از بنگاه‌های اقتصادی و کسب و کارهای متاثر از کرونا در کشور در نظر گرفته شده که سهم استان تهران از این میزان ١٠ هزار میلیارد و ٦٤٠ میلیون تومان است.

وی گفت: به دنبال شیوع ویروس کرونا فعالیت بسیاری از صنوف و کسب و کارها به‌ویژه مشاغل خدماتی مختل و دچار مشکل شد و بر این اساس دولت با هدف حفظ اشتغال موجود در بنگاه‌ها و حمایت از کارگران، پرداخت تسهیلات حمایتی با نرخ سود ترجیحی۱۲ درصد و باز پرداخت ۲۴ماهه را مصوب کرد تا در اختیار فعالان بنگاه‌های خدماتی و تولیدی آسیب دیده از کرونا قرار گیرد.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران ادامه داد: تسهیلات حمایتی به شاغلان کسب و کارها و فعالان اقتصادی در ۱۴ رسته و ۵۵۰ حرفه که به شدت از کرونا آسیب دیده اند و در ستاد ملی مقابله با کرونا تایید شده، پرداخت می شود.

دهقان بیان کرد: از ٢٧ خرداد تا پایان آبانماه امسال ٤٨ هزار و ٦٠ فعال واحدهای کسب و کار متاثر از کرونا برای دریافت تسهیلات در سامانه کارا ثبت نام کرده اند.

وی اضافه کرد: فرایند پرداخت تسهیلات پس از ثبت نام متقاضی در سامانه کارا، ارسال درخواست به دستگاه اجرایی دارای مجوز اقدام و تایید درخواست توسط دستگاه بخشی به بانک عامل انتخابی متقاضی صورت می گیرد.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران توضیح داد: همچنان برخی از پرونده های ارائه شده متقاضیان به بانک ها در دست بررسی و نوبت پرداخت است.

دهقان با بیان اینکه پرونده برخی از متقاضیان تسهیلات به دلیل ناقص بودن مدارک مورد نیاز به اداره کار استان عودت داده شده، تصریح کرد: این افراد باز هم می توانند پس از تکمیل پرونده خود وام دریافت کنند.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران بیان کرد: مشاغل حوزه گردشگری، ورزش وجوانان و فرهنگ وارشاد اسلامی کماکان می توانند در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات ثبت نام کنند.

وی توضیح داد: بانک ها تا پایان اسفند ماه موظفند نسبت به پرونده های ارسال شده رسیدگی و به متقاضیان تسهیلات پرداخت کنند.

دهقان افزود: به ازای هر کارگر ۱۶میلیون تومان در مشاغل کاملا تعطیل شده و۱۲میلیون تومان به ازای هر کارگر در واحدهای کمتر آسیب دیده از کرونا تسهیلات پرداخت می شود.

وی یکی از مزیت های این تسهیلات را حفظ اشتغال ٨٩ هزار و ٦١٣نفر در استان تهران عنوان کرد.