۰ نفر

مغایرت با قوانین بانک مرکزی؛

بخشنامه جدید سازمان راهداری مانع ترخیص کالاهای در گمرک مانده شد

۸ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۰۵
کد خبر: 493447
بخشنامه جدید سازمان راهداری مانع ترخیص کالاهای در گمرک مانده شد

سازمان راهداری در بخشنامه‌ای در خصوص صدور مجوز ترخیص محموله‌های تجاری باقی مانده در گمرکات تاکید کرده است، امکان تمدید اعتبار با رعایت کلیه ضوابط و مقررات جاری و اخذ مجوزهای مربوط از جمله مجوزهای بانکی الزامی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، مدیرکل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای عطف به مکاتبه مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات وزرات صمت اعلام کرد: درخصوص ثبت سفارشاتی که مهلت اعتبار آنها منقضی شده و محمولات آن به طور کامل ترخیص نشده اند، امکان تمدید اعتبار با رعایت کلیه ضوابط و مقررات جاری و اخذ مجوزهای مربوط از جمله مجوزهای بانکی الزامی است.

در ادامه این بخشنامه آمده است، بدیهی است جهت تمدید سایر ثبت سفارشاتی که غیر بانکی هستند نیز با رعایت ضوابط جاری در زمان تمدید امکان پذیر میباشد لذا دستور فرمایید صاحبان کالا را در انجام موارد فوق هدایت و راهگشایی نمایند.

گمرک جمهوری اسلامی ایران ,

این موضوع در حالی است که در آذر ماه  سال جاری، تسهیلات مربوطه جهت ترخیص کالاهای رسوبی طی بخشنامه ارونقی، معاون فنی گمرک ایران به گمرکات اجرایی ابلاغ شده بود،  که با این اقدام راهداری عملا این موضوع تحت الشعاع قرار گرفته ‌است. بر این اساس  بدلیل اینکه راهداری اجازه ترخیص کالا را نمی دهد از خروج کالاها جلوگیری شده است.

یک مقام مسئول در گمرک در همین رابطه، گفت: سازمان حمل و نقل طی این بخشنامه مانع ترخیص کالاهای اظهار شده به گمرک در مهلت اعتبار ثبت سفارش ، در مرحله خروج شده و برای صدور مجوز ناوگان و اخذ هزینه صاحبان کالا را ملزم به تمدید ثبت سفارش می کند که مغایر با بند 5 مصوبات جلسه گمرک، صمت و بانک مرکزی می باشد.

گمرک جمهوری اسلامی ایران ,