۰ نفر

بارش برف علت محدودیت قاچاق دام؛

نرخ هر کیلو شقه گوسفندی به ۱۱۰هزار تومان رسید

۴ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۴۷
کد خبر: 492558
نرخ هر کیلو شقه گوسفندی به ۱۱۰هزار تومان رسید

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی، بارش برف و اختلال در تردد از مرزهای غربی را علت اصلی محدودیت قاچاق دام اعلام کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی اصغر ملکی رییس اتحادیه گوشت گوسفندی ، از کاهش قیمت گوشت در بازار خبر داد و گفت: هم‌اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۱۱۰ تا ۱۱۲ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود‌.

او افزود: در فصل زمستان موضوع خروج دام از کشور باید مدیریت شود و تنها در ماه‌های اردیبهشت و خرداد به سبب تعدد تعداد دام صادرات باید صورت بگیرد.

قاچاق دام به امارات در حال انجام است

ملکی با اشاره به اینکه بارش برف قاچاق دام را محدود کرده است، بیان کرد: با توجه به بارش برف سنگین در آذربایجان غربی، مسئله قاچاق دام کند شده است. در حال حاضر قاچاق دام تنها از راه‌های دیگر و به مقدار محدود به امارات در حال انجام است.

این مقام‌مسئول محدودیت قاچاق و عرضه آن در داخل را یکی از دلایل کاهش قیمت گوشت در بازار اعلام کرد و گفت: در شرایط فعلی که واردات گوشت با مشکلاتی روبه‌روست و به سبب اختصاص ارز نیما، قیمت آن با گوشت داخلی برابری می‌کند، از این رو بهتر است داشته‌هایمان را در داخل نگه داریم تا با بحران در بازار داخل روبه‌رو نشویم.

به گفته او، با توجه به نیاز مردم به پروتیئن در فصل زمستان پیش‌بینی می‌شود که با کنترل قاچاق و نگه داری داشته‌هایمان در داخل، نرخ گوشت هم کاهش یابد که با این وجود قدرت خرید مردم بالا خواهد رفت.

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی ادامه داد: در شرایط فعلی که قیمت نهاده بالاست، بهترین راه برای کمک به دامدار و جلوگیری از ضرر، تامین نهاده دامی‌مورد نیاز است تا تولیدکننده نگرانی در این خصوص نداشته باشد.

ملکی قیمت فعلی هر کیلو دام زنده را ۴۷ تا ۴۸ هزار تومان اعلام‌کرد و گفت: هم اکنون قیمت دام در خراسان پایین تر از این رقم است.

او در پایان با اشاره به اینکه بحث عرضه و تقاضا در تعیین قیمت گوشت بسیار مؤثر است، تصریح کرد: بازار گوشت با رکود مواجه است که همین امر منجر به کاهش تقاضا و ازدیاد عرضه شده است.