۰ نفر

سرپرست معاونت تحقیقات وزارت بهداشت خبر داد؛

ورود نهادهای مختلف برای واردات واکسن کرونا

۲ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۵۲
کد خبر: 491949
ورود نهادهای مختلف برای واردات واکسن کرونا

سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اقدامات خوبی در زمینه واردات واکسن کرونا انجام شده است؛ نهادهای مختلفی ورود کردند تا کمک کنند واردات این واکسن را داشته باشیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، فرید نجفی در حاشیه بیست و یکمین جشنواره پژوهشی ابوریحان بیرونی در جمع خبرنگاران افزود: صحبت هایی با کشورهای مختلف شده و برداشت من از جلسات برگزار شده این است که به احتمال بسیار قوی با چند شرکت وارد صحبت شدند و ان شاءالله نتایج موفقیت آمیز آن را خواهیم دید.

وی ادامه داد: با جهشی ویروسی که در انگلیس رخ داده است، شاید مقداری نگاه بدبینانه ای به واکسن های آر ان ای پیدا کردیم و چه بسا واکسن هایی با ویروس کشته شده یا ضعیف شده بهتر باشد.

نجفی تاکید کرد: وزیر بهداشت هم مرتب تاکید می کند باید دقت کافی برای تهیه نوع واکسن وارداتی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: خرید واکسن از همان ابتدا هم در دستور کار دولت و وزارت بهداشت بود و در این زمینه به شدت تلاش می شود. مردم نباید در این زمینه نگران باشند، تیم های مختلفی برای خرید واکسن کرونا در تلاش هستند.

نجفی در مورد واکسن های داخلی کرونا گفت: در حال حاضر چندین شرکت وارد مراحل ساخت واکسن داخلی شده اند و  یکی از آنها شرکت به نام "شفا فارمد" هم از سازمان غذا و دارو و کمیته ملی اخلاق مجوز اخذ کرده و باید ظرف روزهای آینده فاز اول بالینی آن را شروع کند.

وی با اشاره به اینکه فقط یک واکسن ایرانی به این مرحله رسیده و واکسن های دیگر هم وارد این مرحله می شوند، گفت: شرکت شفا فارمد همه مجوزهای مراحل انسانی را دریافت کرده است.

نجفی افزود: شرکت های دیگری هم مدعی این موضوع هستند و بازدید هم از آنها شده است. ولی تا زمانی که مستندات علمی به دست ما نرسد و در کمیته اخلاق و سازمان غذا و دارو مطرح و بررسی نشود، نمی توان اسامی آنان را مطرح کرد.

بیست و یکمین جشنواره پژوهشی ابوریحان بیرونی امروز با معرفی برگزیدگان بخش های مختلف در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به کار خود پایان داد.