۰ نفر

پرسش از یک مقام مسئول؛

مرغ شب یلدا چند؟

۲۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۲۶
کد خبر: 489167
مرغ شب یلدا چند؟

در حال حاضر 70 درصد مرغ عرضه شده در بازار با نرخ مصوب است و فقط 30 درصد آن اندکی بیش از قیمت مصوب به دست مصرف کننده می‌رسد. به گفته مرغداران با توجه به تولید مناسب این شرایط در روزهای آینده ادامه دارد و مرغ برای مصرف شب یلدا به میزان نیاز و با نرخ مصوب تامین است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، در کنار غذای‌های سنتی شب یلدا مانند ماهی، مصرف مرغ نیز در این شب افزایش می‌یابد. مرغداران می‌گویند به رغم نوسانات اخیر در بازار مرغ در شب یلدا این کالا به میزان نیاز و با قیمت مناسب در دسترس مردم خواهد بود.

حبیب اسدالله نژاد، نائب رئیس کانون مرغداران گوشتی کشور، با تاکید بر اینکه در حال حاضر 70 درصد مرغ‌ها در بازار با نرخ مصوب عرضه می‌شود، گفت: تنها 30 درصد عرضه مرغ با نرخ‌های بالاتر از نرخ مصوب است که آن‌ها نیز تفاوت قیمت زیادی با نرخ مصوب ندارد.

 وی قیمت عرضه هر کیلوگرم مرغ با نرخ آزاد را 22 تا تا 23 هزار تومان عنوان کرد.

اسدالله نژاد یادآور شد آخرین نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار برای هر کیلوگرم مرغ 20 هزار و 400 تومان است.

وی این نرخ را با توجه به افزایش هزینه تولید غیر منصفانه دانست و افزود: بعد از تعیین نرخ مصوب مرغ دولت خود نرخ های مصوب نهاده های دامی مهم تولید مانند ذرت و کنجاله سویا را افزایش داد، همچنین قیمت سایر مولفه های تولید نیز افزایشی بوده است.

به گفته اسدالله نژاد؛ قیمت جوجه یکروزه، واکسن و دارو و حمل و نقل در مدت زمان کوتاهی بعد از تعیین نرخ مصوب مرغ افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.

وی نسبت به گرانی دارو و واکسن ابراز نگرانی کرد و افزود: در حال حاضر دارو و واکسن گران به دست مرغدار می‌رسد درحالی که این نهاده‌ها در حفظ سلامت تولید و مصرف کننده نقش مهمی دارند.

اسد الله نژاد تاکید کرد: دولت باید در جلسه‌ای که قیمت مصوب نهاده‌های دامی را افزایش می‌دهد قیمت مصوب مرغ را نیز افزایش می‌داد تا مرغداران دچار مشکلات اقتصادی برای تامین مولفه های مهم تولید مانند واکسن و دارو نشوند.

وی قیمت منطقی مصوب هر کیلوگرم مرغ زنده برای خرید از مرغدار با توجه به هزینه تمام شده تولید را 16 هزار تومان و قیمت برای مصرف کنند را 23 هزار تومان اعلام کرد.