۰ نفر

پرسش از یک مقام مسئول؛

کدام واحد‌های صنفی بسته‌ حمایتی کرونا می‌گیرند؟

۱۹ آذر ۱۳۹۹، ۸:۳۵
کد خبر: 488380
کدام واحد‌های صنفی بسته‌ حمایتی کرونا می‌گیرند؟

نایب رئیس اتاق اصناف کشور گفت: دولت در جهت حمایت از اصناف ارائه بسته‌های حمایتی را پیشنهاد کرده و اکنون در حال بررسی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  تسنیم، جلال‌الدین محمد شکریه، اظهار داشت: دولت در جهت حمایت از اصناف ارائه بسته‌های حمایتی را پیشنهاد کرده ولی این بسته‌های حمایتی با توجه به وسعت واحدهای صنفی، تکثر و تنوع آن‌ها نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای همه اصناف باشد.

نائب رئیس اتاق اصناف کشور عنوان کرد: اخیراً کار گروهی در اتاق اصناف ایران تشکیل شد و در قالب 55 طرح پیشنهادی موضوع بسته‌های حمایتی برای اصناف در حال بررسی و جمع‌بندی است و ان‌شالله به‌زودی به دولت ارائه می‌شود.

شکریه با اشاره به اینکه به‌دلیل قدرت رقابت بالا بین واحدهای صنفی احتکار در اصناف معنا پیدا نمی‌کند گفت: در دوران شیوع کرونا و مشکلات موجود پدیده احتکار در اصناف به ندرت مشاهده شد و خوشبختانه اصناف مانند ادوار گذشته از این آزمون سربلند بیرون آمدند؛ سازمان‌ تعزیرات حکومتی گواه این ادعا است.

رئیس اتاق اصناف استان گیلان افزود: بیشترین آسیب در جریان شیوع کرونا مربوط به صنف آرایشگاه‌ها، تالارهای عروسی، تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک، کیف و کفش و قنادی‌ها بوده و این اصناف به نوعی در صف مقدم آسیب‌های بیماری کرونا قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه اصناف در شرایط بسیار سختی قرار دارند و در این مدت آسیب‌های جدی دیدند و بسیاری از این واحدهای صنفی اجاره‌ای بوده و از طرفی با تعطیلی این واحدها کارگران شاغل در آن نیز بیکار شدند گفت: از همه اصنافی که در ایام شیوع کرونا با وجود تمام مشکلات مذکور خویشتن‌داری کرده و به روند مقابله با این بیماری کمک کردند تشکر می‌کنیم.

نایب رئیس اتاق اصناف کشور افزود: با توجه به اینکه سال نو نزدیک است و هنوز کسب و کار اصناف با چالش‌های بسیاری مواجه است از دولت خواستیم که در حوزه نظام مالیاتی و تشخیص مالیات‌ها و همچنین در نظام تأمین اجتماعی نهایت همکاری با این واحدها را داشته باشند تا اصنافی که آسیب‌های جدی دیدند بتوانند از تسهیلات برخوردار شوند.