۰ نفر

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک؛

گمرک تعطیل نیست

۷ آذر ۱۳۹۹، ۲۲:۱۷
کد خبر: 485229
گمرک تعطیل نیست

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک گفت: فعالیت‌های مرتبط با تجارت خارجی در گمرک، به ویژه ترخیص کالاهای اساسی و نهاده‌های تولید در هفته آینده، تعطیل نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین، «احمد ذاکری» با بیان اینکه گمرک مرزبان اقتصادی است، افزود: با توجه به جنگ اقتصادی که کشور در آن قرار دارد، بنابراین خدمات این سازمان در این شرایط الزامی و ضروری است.

وی ضمن تاکید بر اجرای مصوبه های ستاد ملی کرونا، افزود: خدمات گمرک به ذینفعان ادامه خواهد یافت و برای قطع زنجیره کرونا، حضور کارکنان به حداقل می‌رسد و در کنار آن از سازمان الکترونیک حداکثر استفاده را خواهیم داشت.

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک اضافه کرد: بنابرستاد گمرک به تشخیص معاونین  و مدیران کل مستقل، کارکنان با حداقل ظرفیت در محل خدمت حاضر خواهند شد و بیش از دو سوم تعطیل خواهند شد. 

وی پیرامون فعالیت اجرایی گمرکات نیز گفت: این رویه در ارتباط با فعالیت گمرکات اجرایی و  مرزی نیز با محوریت ناظرین و مدیران کل استانی در چارچوب مصوبه های ستاد ملی کرونا انجام خواهد شد تا  روند فعالیت‌های تجاری کشور در صادرات، واردات و ترخیص کالای اساسی و نهاده‌های تولید  و ترانزیت متوقف نشود.