۰ نفر

راهنمای خرید فرش ماشینی

۲۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۴۵
کد خبر: 481797
راهنمای خرید فرش ماشینی

خرید فرش ماشینی به دلیل تنوع بالای مدل ها و نیز شانه ها و با توجه به اینکه همه ما به دنبال این هستیم که بهترین فرش ماشینی را برای منزل خود تهیه کنیم، انتخاب بسیار حساسی است.

فرش ۱۵۰۰ شانه بخریم یا ۱۰۰۰ شانه؟

خرید فرش ماشینی به دلیل تنوع بالای مدل ها و نیز شانه ها و با توجه به اینکه همه ما به دنبال این هستیم که بهترین فرش ماشینی را برای منزل خود تهیه کنیم، انتخاب بسیار حساسی است.

فرش ماشینی با انواع مدل های زیبا و با کیفیت در شانه های مختلف توسط کارخانه های فرش تولید شده و به صورت مستقیم در فروشگاه اینترنتی به مشتریان عرضه می شود و همین مسئله انتخاب را برای خرید فرش ماشینی مشکل کرده است.

فروشگاه های اینترنتی فرش کلکسیون گسترده ای از فرش های 500 شانه فرش 700 شانه ، فرش 1000 شانه و فرش 1500 شانه را با ارائه ضمانت نامه های معتبر از کارخانه به منظور تضمین کیفیت و ماندگاری فرش ها در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند.

برای انتخاب بهترین فرش ماشینی که کیفیت و قیمت مناسبی داشته باشد به جز مدل و رنگ مورد نظر، باید تراکم و شانه آن را نیز در نظر داشته باشیم.

منظور از شانه در خرید فرش ماشینی چیست؟

زمانی که برای خرید فرش ماشینی وارد یک فروشگاه اینترنتی فرش می شوید شاید اولین موردی که در خرید توجه شما را جلب نماید، شانه فرش است. اگر زیبایی فرش برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است توصیه می شود که فرشی با تراکم و شانه بالاتر انتخاب کنید.

در واقع هر چه شانه فرش ماشینی بالاتر باشد، بافت فرش ریزتر به نظر رسیده و شباهت زیادی به فرش دستباف پیدا می کند. پس منظور از شانه بیشتر، تراکم بالاتر و در نتیجه ماندگاری بیشتر است.

فرش 1000 شانه

فرش ماشینی 1000 شانه ریزبافت بوده و بسیار شبیه به فرش های دستباف است. در صورتی که از این فرش مراقبت صحیحی به عمل آورید می توانید تا سالیان سال از خرید فرش جدید بی نیاز باشید. این نوع فرش از بهترین و مرغوب ترین الیاف اروپایی تولید شده و در فرآیند تولید فرش تحت نظارت دقیقی قرار گرفته است.

فرش 1500 شانه

فرش های ماشینی 1500 شانه اغلب به صورت گل برجسته بافته می شوند. نخ خواب 100 درصد اکریلیک و تار و پود پنبه طبیعی در فرش 1500 شانه در بافت آن مورد استفاده قرار گرفته اند که سبب می شوند دوام و زیبایی فرش چند برابر شود.

از مزیت های خرید فرش ماشینی 1500 شانه، بافت فشرده آن است که سبب می شود گرد و غبار کمتری به آن نفوذ نماید و از این رو فرش دیرتر کثیف می شود. همچنین این فرش براقیت بیشتری داشته و مقاومت آن در برابر رطوبت، کشیدگی یا حرارت بیشتر است.

یکی دیگر از مزایای فرش ماشینی 1500 شانه این است که نخ های آن پرزدهی نداشته و برای افرادی که به پرز فرش حساسیت دارند می تواند انتخاب مناسبی باشد.

خرید فرش ماشینی 1500 شانه بهتر است یا 1000 شانه؟

برای خرید فرش ماشینی 1500 شانه یا 1000 شانه باید به این نکته توجه کنید که این فرش قرار است در کجا مورد استفاده قرار گیرد. البته این مسئله برای خرید انواع فرش ها با شانه های مختلف صدق می کند.

برای مثال اگر شما می خواهید برای سالن پذیرایی خود فرش کاشان خریداری کنید، باید بدانید که سالن پذیرایی یک مکان پر رفت و آمد است و از این رو برای آن فرش ماشینی با دوامی انتخاب کنیم که در مورد سوال ما، فرش 1500 شانه بهتر است.

در مقابل اگر برای اتاق خواب خود که رفت و آمد به آنجا کمتر است می خواهید فرش ماشینی بخرید می توانید فرش 1000 شانه یا فرش های کاشان با تراکم کمتر را انتخاب نمایید.

پس به جز مسئله ابعاد برای انتخاب فرش سالن پذیرایی یا خواب یعنی فرش 6 متری، 9 متری یا 12 متری، شانه یا تراکم آن است که می توانید با توجه به مکان مورد نظر، شانه متناسب با آن را از فروشگاه اینترنتی فرش یا قیمت مناسب سفارش دهید.

قیمت فرش 1500 شانه نسبت به 1000 شانه

با توجه به اینکه در فرش 1500 شانه از مواد اولیه بهتری و تراکم بالاتری استفاده شده پس طبیعی است که قیمت آن از فرش 1000 شانه بالاتر باشد. از سوی دیگر، همه ما می دانیم که قیمت فرش در فروشگاه ها یا مغازه ها با قیمت کارخانه فرش متفاوت بوده و شما می توانید فرش ارزان تری را نسبت به فروشگاه های سطح شهر از کارخانه فرش سفارش دهید.

البته خرید فرش ماشینی به طور مستقیم از درب کارخانه شاید غیر ممکن به نظر برسد. از این جهت فروشگاه فرش اینترنتی مثل فرش ارغوان کاشان می تواند در خرید فرش ماشینی با قیمت مناسب تر و کیفیت بهتر به شما کمک کند.

در فروشگاه اینترنتی ارغوان که تولیدکننده فرش کاشان است به آدرس اینترنتی www.arghavanfarsh.com  می توانید فرش با تراکم مورد نظر خود را مستقیما از کارخانه سفارش داده و با قیمتی مناسب آن را درب منزل تحویل بگیرید.