۰ نفر

سخنگوی گمرک ایران تشریح کرد:

میزان تجارت خارجی ایران در ۷ماه نخست امسال

۱۹ آبان ۱۳۹۹، ۱۸:۴۹
کد خبر: 480348
میزان تجارت خارجی ایران در ۷ماه نخست امسال

میزان تجارت خارجی ایران با مجموعه کشورهای سازمان همکاری شانگهای در هفت ماهه امسال با حجم ۳۰ میلیون و ۳۵۶ هزار و ۷۸۷ تن به ارزش ۱۵ میلیارد و ۱۵۴ میلیون و ۷۶۷ هزار و ۶۲۴ دلار رسید.

 به گزارش اقتصادآنلاین، سید روح الله لطیفی با بیان اینکه سازمان همکاری شانگهای که برای همکاری‌های چند جانبه امنیتی، اقتصادی و فرهنگی در ۱۵ ژوئن سال ۲۰۰۱ میلادی تشکیل شده، تصریح کرد: بیشترین حجم تجارت خارجی ایران از میان ۱۰ عضو این سازمان با کشور چین بوده که در بازه زمانی هفت ماه سال ۹۹ به ۱۷ میلیون و ۸۳۴ هزار و ۱۲۱ تن برابر با ۹ میلیارد و ۵۴۵ میلیون و ۵۹۹ هزار و ۶۵ دلار رسید.

لطیفی خاطرنشان کرد: ایران در این مدت زمانی به ۱۰ کشور از اعضای سازمان همکاری شانگهای ۲۴ میلیون و ۸۳۱ هزار و ۳۸۳ تن، انواع محصولات ایرانی به ارزش هشت میلیارد و ۳۹ میلیون و ۸۹۴ هزار و ۵۰۶ دلار صادرات داشته است.

در این زمینه بخوانید:

کالاهای ایرانی بیشتر به کدام کشورها صادر شد؟

 

وی افزود: بیشترین صادرات ایران به کشور چین با چهار میلیارد و ۴۰۳ میلیون و ۲۲۰ هزار و ۸۹۲ دلار بود و کمترین صادرات نیز از بین اعضای این سازمان با تاجیکستان به ۹ میلیون و ۵۵۲ هزارو ۸۰۷ دلار رسید.
لطیفی خاطر نشان کرد: ایران در این مدت بالغ بر پنج میلیون و ۵۲۵ هزار و ۴۰۴ تن انواع کالا را نیز از اعضای سازمان همکاری شانگهای وارد، که ارزش این حجم کالا به میزان هفت میلیارد و ۱۱۴ میلیون و ۸۷۳ هزارو ۱۱۸ دلار بود.

چین با پنج میلیارد و ۱۴۲ میلیون و ۳۷۸ هزار و ۱۷۳ دلار بیشترین سهم و کشور بلاروس با چهار میلیون و ۱۱۱ هزار و ۲۹۵ دلار کمترین سهم را از واردات به خود اختصاص داد.