۰ نفر

دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی:

۸میلیارد دلار حاصل از صادرات به کشور برگشت

۲۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۹:۱۴
کد خبر: 473991
۸میلیارد دلار حاصل از صادرات به کشور برگشت

مشاور معاون اول رییس جمهوری و دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نهاد ریاست جمهوری گفت: تلاش دولت بر این است که تمام ارز حاصل از صادرات به کشور برگردد که در این رابطه بانک مرکزی پیگیری لازم را دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، کاظم پالیزدار امروز سه شنبه اظهار داشت: با پیگیری‌ اخیر بانک مرکزی هشت میلیارد دلار حاصل از صادرات به کشور برگشت و حدود ۱۸ میلیارد دلار دیگر هم در دست پیگیری است.

وی با بیان اینکه نبود سیستم نظارت در گذشته باعث شد عده‌ای به اسم صادرات و واردات ارز دولتی گرفته و از آن سوء استفاده کنند، گفت: این افراد به دلیل نبود سیستم نظارت و پیگیری هیچ ردی از خود باقی نمی‌گذاشتند هرچند مطمئن بودند پیگیری خاصی وجود ندارد.

وی افزود: در شرایط کنونی افرادی که ارز دریافت کرده و به تعهدات خود عمل نکنند قابل پیگیری و ردیابی هستند و در این رابطه بانک مرکزی وظیفه خود را  بخوبی انجام داده است و افرادی را هم به مراجع قضایی معرفی کرد.

مشاور معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: گروهی ارز دولتی گرفتند تا کالا وارد کنند اما به تعهد خود عمل نکردند که برای هر یک از آنها پرونده تشکیل شد؛ به آنها فرصتی دادیم تا به تعهدات خود عمل کنند وگرنه به مرجع قضایی معرفی خواهند شد.

پالیزدار افزود: تحریم‌های ظالمانه‌ آمریکا در دنیا بی‌سابقه است اما مردم بدانند که این شرایط پایدار نیست و روزهای خوب فرا خواهد رسید؛ ما از این شرایط عبور خواهیم کرد.

مشاور معاون اول رییس جمهوری در سفر به گلستان ضمن دیدار با بازرگانان استان و سرکشی از چند واحد تولیدی؛ با حضور در مرز اینچه برون از روند فعالیت‌های گمرکی در پایانه مرزی مشترک با ترکمنستان دیدن کرد. ​