۰ نفر

رئیس سازمان اصناف استان تهران؛

ماسک ارزان می‌شود

۲۱ مهر ۱۳۹۹، ۱۶:۰۳
کد خبر: 473688
ماسک ارزان می‌شود

رئیس سازمان اصناف استان تهران گفت: در تولید ماسک هیچ مشکل نداریم و به سازمان غذا و دارو پیشنهاد داده ایم که تولید مازاد را ذخیره کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، فراهانی در جلسه اتخاذ تصمیمات برخورد با افراد فاقد ماسک گفت: روز اول شیوع این بیماری پنج شش تولیدکننده کوچک ماسک به صورت کارگاهی داشتیم و جمع ماسک تولیدی ما ۱۵ هزار تا بود که روزانه ۵۰ درصد آن را به سازمان غذا و دارو و ۵۰ درصد نیز در میان مشتریان توزیع می‌شد.
وی گفت: سازمان غذا و دارو اعلام کرد که هر ۱۵ هزار ماسک را برای کادر درمان نیاز دارد.
فرهانی افزود: برای جبران این کمبود‌ها با تولیدکنندگان پوشاک ترکیه وارد مذاکره شدیم که آن‌ها گفتند صادرات ماسک ممنوع است، بنابراین با خیاطی‌های داخل کشور صحبت کردیم که تغییر کاربری بدهند و پارچه نیز از نساجی بروجرد تهیه کردیم و روند کار طوری شد که اکنون به تعداد کافی و بیش از نیاز ماسک تولید می‌شود و هم اکنون روزانه ۱۶ میلیون ماسک اضافه داریم.
وی گفت: ما در بحث تولید ماسک به هیچ عنوان مشکل نداریم و به اندازه کافی تولید داریم و مازاد نیز داریم و به سازمان غذا و دارو پیشنهاد داده ایم که تولید مازاد را ذخیره کنند.

قیمت ماسک کاهش پیدا می‌کند

رئیس سازمان اصناف استان تهران گفت: فردا در جلسه ستاد ملی کرونا قیمت جدید ماسک اعلام می‌شود و قیمت آن کاهش پیدا می‌کند.
فراهانی در ادامه افزود: ما در تولید ماسک هم اکنون هیچ مشکلی نداریم به شرطی که مواد اولیه آن در اختیار ما قرار بگیرد به ویژه که اکنون مصرف ماسک نسبت به روز‌های قبل خیلی بیشتر شده است.
وی گفت: هنوز جرایم اصنافی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند به ما اعلام نشده است هرچند که هدف این است که همه باهم دست به دست هم بدهیم تا پروتکل‌ها در همه مراکز رعایت شودکما اینکه هشت ماه است تعدادی از واحد‌ها صنعتی و تولیدی ما تعطیل هستند.
فراهانی افزود: به کلیه واحد‌های صنفی تذکر می‌دهم که ماسک را بدون فاکتور رسمی نخرند.
وی درباره قیمت ماسک نیز گفت: قیمت ماسک به توصیه خود واحد‌های تولیدی به خاطر رقابتی که در میان تولیدکنندگان وجود دارد و به پیشنهاد آن‌ها کاهش پیدا خواهد کرد و فردا در ستاد ملی نرخ جدید اعلام می‌شود.
رئیس سازمان اصناف استان تهران ادامه داد: هم اکنون حداکثر قیمت هزار و ۵۰۰ تومان است هرچند که برخی واحد‌ها تا ۳ هزار تومان آن را می‌فروشند که این خلاف است و اگر بازرسی به سراغ این واحد‌ها برود حتما با آن‌ها برخورد خواهد کرد.