۰ نفر

در نیمه نخست امسال صورت گرفت:

افزایش ۱۷درصدی بازرسی از صنوف

۲۱ مهر ۱۳۹۹، ۱۵:۲۵
کد خبر: 473664
افزایش ۱۷درصدی بازرسی از صنوف

سرپرست معاونت بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران گفت: در شش ماهه نخست سال جاری یک میلیون و ۴۹۴هزار و۱۷۲بازرسی از صنوف انجام شده است که نسبت به سال گذشته ۱۷درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «بهنام نیک منش» اظهار کرد: از میزان بازرسی های انجام شده در نیمه نخست امسال تعداد ۷۲ هزار و ۱۴۴ پرونده با برآورد جریمه پیشنهادی به ارزش یک میلیارد و ۱۹۳ میلیون تومان تشکیل شد که مبلغ دریافتی نسبت به سال گذشته ۶۹ درصد رشد را نشان می دهد و همچنین ۷۴ هزار و ۱۴۰ شکایت توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شد که نسبت به سال گذشته ۲ درصد رشد داشته است.

نیک منش افزود: پس از بررسی های معمول و ارزیابی کارشناسان تعداد ۷۰ هزار و ۸۵۹ شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شد که برای رسیدگی و برخورد قانونی به ادارات و مراجع ذیربط ارسال شده است و بیشترین عناوین تخلف مربوط به درج نکردن قیمت، گران‌فروشی و صادر نکردن صورتحساب است.

وی اظهار کرد: در شش ماه نخست سال تعداد ۴۳ هزار ۳۱۱ مورد گشت مشترک با سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی ، استاندارد و سازمان حمایت صورت پذیرفته که که منجر به تشکیل ۱۳ هزار و ۸۹ پرونده شده است.