۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تشدید تورم خوراکی‌ها در شهریور ماه/ افزایش ۷۲درصد قیمت تخم‌مرغ در یک سال گذشته

۱۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۱۹
کد خبر: 471385
تشدید تورم خوراکی‌ها در شهریور ماه/ افزایش ۷۲درصد قیمت تخم‌مرغ در یک سال گذشته

با انتشار متوسط قیمت کالاهای خوراکی در مناطق شهری مشخص شد که برنج خارجی و تخم مرغ در میان کالاهای اساسی بیش‌ترین افزایش قیمت را در یک سال گذشته تجربه کرده‌اند. همچنین در شهریور ماه بیش‌ترین افزایش قیمت مربوط به گروه سبزیجات بوده‌است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، مرکز آمار متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری در شهریور را منتشر کرد. بر اساس این گزارش از 53 قلم خوراکی منتخب، تعداد 28 قلم، درصد تغییرات سالانه بالاتر از نرخ تورم نقطه‌ای کل کشور (34.4 درصد) داشته‌اند که حاکی از تشدید تورم خواراکی‌ها است.

همچنین بیش‌ترین افزایش قیمت ماهانه مربوط به سبزیجات می‌باشد. در این گروه، بیشترین افزایش قیمت مربوط به "خیار " با 22,3 درصد، "بادمجان" با 21.6 درصد و "عدس" با 20.3 درصد افزایش نسبت به ماه قبل است.

همچنین در گروه لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن، بیشترین افزایش قیمت مربوط به "خامه پاستوریزه" با 12,8 درصد و "کره پاستوریزه (کره حیوانی)" با 12.0 درصد و "تخم مرغ ماشینی" با 11.9 درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

از میان کالاهای اساسی، برنج خارجی 109.5 درصد و تخم مرغ ماشینی بیش از 72 درصد افزایش قیمت را نسبت به شهریور سال گذشته نشان می‌دهد. میانگین قیمت مرغ نیز در شهریور ماه برابر با 17 هزار و 950 تومان ثبت شده‌است که نسبت به سال گذشته بیش از 31 درصد افزایش قیمت را نشان می‌دهد. همچنین بر اساس این گزارش قیمت سیب‌زمینی و رب گوجه فرنگی نسبت به شهریور سال گذشته به ترتیب 20 و 17.2 درصد کاهش قیمت را تجربه کرده‌است.