۰ نفر

سرپرست وزارت صمت:

کارت‌های بازرگانی جمع می‌شود

۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۰۸
کد خبر: 469168
کارت‌های بازرگانی جمع می‌شود

سرپرست وزارت صمت در رابطه با مشکل کارت‌های بازرگانی اظهار داشت: این کارت ها عملا جمع خواهند شد و افراد بر اساس رتبه بندی مشمول برخورداری از کارت بازرگانی خواهند شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، جعفر سرقینی سرپرست وزارت صمت در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران در رابطه با مشکل کارت‌های بازرگانی اظهار داشت: این کارت ها عملا جمع خواهند شد و افراد بر اساس رتبه بندی مشمول برخورداری از کارت بازرگانی خواهند شد.

وی افزود: به عبارت دیگر،کارت‌های یک بار مصرف که استفاده کنندگان آن ها تجار واقعی نیستند جمع خواهد شد.با سامانه جدیدی که به همین منظور از حدود دو ماه پیش تعریف شده، تجار رتبه‌بندی شده و بر اساس رتبه‌شان کارت بازرگانی می‌گیرند.

سرپرست وزارت صمت گفت: به دلیل برخی مشکلات سامانه جدید، دستور دادیم تا سامانه‌های قبلی و جدید به مدت دو ماه به موازات یکدیگر کار کنند تا مشکلات سامانه جدید برطرف شود. به این ترتیب، کارت‌های بازرگانی یک‌بار مصرف جمع آوری خواهند شد.

سرقینی درباره تشکیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زیرمجموعه وزارت صنعت، گفت: این صندوق‌ها مورد حمایت وزارتخانه بوده و هست از تشکیل و فعالیت آنها حمایت می‌کنیم.

در این زمینه بخوانید

تجار بر اساس رتبه بندی کارت بازرگانی می‌گیرند

وی بیان‌داشت: در سال‌های گذشته قوانینی برای تشکیل این صندوق‌ها وضع شده، هرچند از قبل نیز با توجه به اینکه گفته شده بود سهامداران می‌توانند پول‌های خود را وارد شرکت‌ها کرده و به اندازه معادل بهره‌های بانکی از پول‌هایشان استفاده کنند، به نوعی اجرایی شده بود. راه‌اندازی صندوق‌های یاد شده می‌تواند کمک بیشتری به فعالان بخش خصوصی باشد.