۰ نفر

۸۵ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد

۲۷ شهریور ۱۳۹۹، ۸:۰۳
کد خبر: 467639
۸۵ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد

رئیس سازمان چای کشور گفت: تاکنون ۳۹۴ میلیارد تومان معادل ۸۵ درصد از مطالبات چایکاران استان های گیلان و مازندران پرداخت شده است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، حبیب جهانسا با بیان اینکه از اردیبهشت ماه که آغاز فصل برداشت چای است تاکنون این میزان از مطالبات چایکاران پرداخت شد و از این میزان دولت ۱۰۰ درصد از قدرالسهم خود از خریدها تا نیمه شهریور ماه را به حساب چایکاران واریز کرده است.

وی اظهار داشت: تاکنون ۱۱۷ هزار و ۶۸۸ تن برگ سبز چای به ارزش بیش از ۴۶۵ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده که از این مقدار ۵۱ درصد برگ سبز درجه یک و ۴۹ درصد برگ سبز درجه دو است.

رئیس سازمان چای کشور خاطر نشان کرد: از مجموع برگ سبز چای خریداری شده، ۲۶ هزار و ۴۸۰ تن چای خشک تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد افزایش داشته است.

جهانساز با بیان اینکه خرید برگ سبز چای در ۵۳ کارخانه چای در استان های گیلان و مازندران ادامه دارد، افزود: چین پاییزه از باغات چای در مهرماه سال جاری انجام می شود.

خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک امسال چهار هزار و ۶۰۰ تومان و هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه ۲ نیز سه هزار و ۳۰۰ تومان تعیین شده است.

استان های گیلان و مازندران در مجموع ۵۵ هزار چایکار دارد.