۰ نفر

سرپرست دفتر تأمین، توزیع و تنظیم بازار؛

تولید کره در کشور افزایش می‌یابد

۲۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۰۸
کد خبر: 466918
تولید کره در کشور افزایش می‌یابد

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی تامین توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تمامی ظرفیت‌های تولیدی کره فعال شده و با توجه به مناسب بودن تولید داخل این محصول مشکلی برای تامین این کالا در سطح بازار وجود ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین ، «کامران کارگر» اظهار داشت: نیاز سالانه کشور به کره حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار تن برآورد می‌شود که قبل از تغییر نرخ ارز کره، حدود ۳۵ هزار تن از محل واردات و مابقی از محل تولید داخل تامین می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: با تغییر ارز واردات کره از ۴۲۰۰ تومانی به نیمایی، قیمت این محصول در بازار تغییراتی داشته اما شرایط خوب تولید داخل این محصول می‌تواند قیمت کره وارداتی را نیز متعادل کند.

کارگر با بیان اینکه تامین کره مورد نیاز بازار از محل تولید داخل مستلزم مدیریت تولید شیر خام از سوی نهادهای مرتبط به ویژه وزارت جهاد کشاورزی است، تاکید کرد: با توجه به ممنوعیت صادرات خامه فله و وضع عوارض بر خامه بسته‌بندی و شیر خشک در کارگروه تنظیم بازار کشور و با همکاری سازمان توسعه تجارت برای عملیاتی کردن این تصمیم، روند تولید کره در کشور بهبود می یابد و تا حدود زیادی مانع از افزایش قیمت در سطح عرضه شود.

 در این زمینه بخوانید:

علت افزایش قیمت کره چه بود؟

در چند روز گذشته قیمت کره برخی برندها در بازار افزایش پیدا کرد. این امر به دلیل توقف اعطای ارز مرجع برای واردات کره و اتمام ذخیره این محصول در کشور بود.

با این حال شرکت‌های لبنی اعلام کرده‌اند که امکان تولید کره با قیمتی پایین‌تر از بازارهای جهانی در کشور وجود دارد و تا یک ماه آینده وضعیت بازار کره متعادل خواهد شد.