۰ نفر

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون خبرداد؛

امکان صدور ضمانت نامه اینترنتی برای تعاونی‌ها

۲۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۵۲
کد خبر: 466610
امکان صدور ضمانت نامه اینترنتی برای تعاونی‌ها

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون از امکان ثبت نام متقاضیان دریافت ضمانت نامه به شکل الکترونیکی خبر داد و گفت: از اول شهریور ماه سقف صدور ضمانت نامه برای هر شرکت ۲۱ میلیارد تومان شده خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مهدی حسین‌نژاد اظهار کرد: برنامه امسال ما با توجه به افزایش سرمایه ای که داشتیم صدور ۱۰۰۰ میلیارد تومان ضمانت نامه برای تعاونی ها بود. تعاونی ها اول باید به دنبال منابع مالی خود بروند و در جایی که ضمانت نامه می خواهند به ما مراجعه کنند.

به گفته وی تعاونی ها می توانند از محل اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه، اعتبارات روستایی و خط ویژه ای که معاونت تعاون به این امر اختصاص داده استفاده کنند.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون خاطرنشان کرد:تمام سیستم های ما الکترونیکی است و افراد نیازی به مراجعه حضوری ندارند و از طریق بارگذاری مدارکشان می توانند درخواست خود را ثبت و ضمانت نامه اینترنتی دریافت کنند.

حسین نژاد در ادامه از افزایش سقف صدور ضمانت نامه های صندوق به ۲۱ میلیارد تومان خبر داد و گفت: از اول شهریور ماه سقف صدور ضمانت نامه صندوق از ۱۲ میلیارد تومان به ۲۱ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و هر شرکت می تواند تا سقف ۲۱ میلیارد تومان ضمانت نامه بگیرد.

وی با اشاره به تحقق رشد ۳۰ درصدی در صدور ضمانت نامه گفت: از پنج سال گذشته هر سال رشد ۳۰ درصدی را پیش بینی کردیم که امسال نیز این میزان رشد محقق شده است.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون با اشاره به حمایت صندوق از تعاونی های تامین و تولید ماسک و لوازم بهداشتی در ایام کرونا، گفت: تفاهم نامه سه جانبه ای میان بانک توسعه تعاون، صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون و معاونت امور تعاون به امضا رسید که بر اساس آن نزدیک به ۵۰ شرکت تعاونی که عمده فعالیتشان تولید ماسک بر اساس نیاز کشور بود، برای دریافت ضمانت نامه به ما معرفی شدند و دراسرع وقت با سفته برای آنها ضمانت نامه صادر شد.

به گفته حسین نژاد بیش از ۷۰ درصد معرفی شدگان، ضمانت نامه های خود را دریافت کردند و با واگذاری اختیار تشکیل پرونده در شعب بانک، کار صدور ضمانت نامه برای متقاضیان با سهولت بیشتری انجام گرفته است.