۰ نفر

در کمیسیون اقتصادی دولت انجام شد،

تصویب ادامه معافیت مالیاتی تولیدکنندگان فرش دستباف

۱۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۴۸
کد خبر: 464103
تصویب ادامه معافیت مالیاتی تولیدکنندگان فرش دستباف

رئیس مرکز ملی فرش ایران از تصویب تداوم معافیت مالیاتی تولید‌کنندگان فرش دستباف در کمیسیون اقتصادی دولت خبرداد.

به گزارش اقتصادآنلاین، فرحناز رافع گفت:  براساس پیگیری های به عمل آمده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و مرکز ملی فرش ایران و تشکل های فعال فرش دستباف در جلسه کمیسیون اقتصادی دولت، معافیت ماده ۱۴۲ قانون مالیات‌های مستقیم کارگاه های فرش دستباف به قوت خود باقی ماند.

رئیس مرکز ملی فرش دستباف اظهار داشت: سال گذشته پیش‌نویس لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم با هدف کاهش اتکا به درآمدهای نفتی از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی تدوین و به کمیسیون اقتصادی هیات دولت ارسال شد.

رافع بیان داشت: بر اساس ماده ۱۴۱ صد درصد درآمد حاصل از صادرات خدمات و کالاهای غیرنفتی و محصولات بخش کشاورزی و ۲۰ درصد درآمد حاصل از صادرات مواد خام مشمول مالیات با نرخ صفر می‌شود، همچنین براساس ماده ۱۴۲ قانون مالیات های مستقیم درآمد کارگاه های فرش دستباف و صنایع دستی و شرکت های تعاونی و اتحادیه های تولیدی مربوطه از پرداخت مالیات معاف است.

وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای نیل به اهداف سال «جهش تولید» و توجه ویژه به رفع برخی از مشکلات فعالان هنر- صنعت فرش دستباف، اقدام های عملی خود را برای حذف پیشنهادهای اصلاحی بر قانون مالیات‌های مستقیم با مشارکت تشکل های تولیدی و صادراتی فرش دستباف را اجرایی کرد.

رییس مرکز ملی فرش ایران بیان داشت: تاثیرات منفی اصلاح پیشنهادی مربوطه که نتیجه آن کاهش اشتغال در حوزه فرش دستباف و از دست رفتن اشتغال ارزان وابسته به بخش خصوصی در روستاها و مهاجرت روستاییان به شهرها و تبعات آن از قبیل درخواست ایجاد فرصت شغلی گران قیمت که دولت مسوول ایجاد آن است، مرکز ملی فرش تلاش همه جانبه ای را برای حذف این دو مورد از لایحه پیشنهادی یاد شده انجام داد.

وی بیان داشت: در کمیسیون اقتصادی دولت، پیشنهاد حذف بند اصلاح ماده ۱۴۲ به تصویب رسید و براین اساس معافیت های مالیاتی ماده ۱۴۲ کماکان به قوت خود باقی است.

رافع در پایان از هیات دولت درخواست کرد با تصویب این لایحه از هنر_صنعت فرش دستباف ایران حمایت لازم را به عمل آورند.