۰ نفر

طی پنج ماه نخست امسال؛

تولید تلویزیون بیش از ۳۰درصد افزایش یافت

۱۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۲۳
کد خبر: 463524
تولید تلویزیون بیش از ۳۰درصد افزایش یافت

دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری کشور گفت: تولید تلویزیون از ابتدای امسال تا پایان مردادماه در همسنجی با پارسال رشد بیش از ۳۰ درصدی نشان می‌دهد و از سطح ۴۰۰ هزار دستگاه گذشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «محمدرضا شهیدی» افزود: پنج ماهه امسال بیش از ۴۰۰ هزار دستگاه تلویزیون در کشور تولید شد، درحالی که این آمار در مدت مشابه پارسال حدود ۳۰۰ هزار دستگاه بود.

به گفته این مقام صنفی، در مجموع وضعیت تولید امسال در مقایسه با سال گذشته بهتر است و چند کارخانه داخلی که با برندهای مطرح خارجی کار می‌کردند و متاثر از خروج آنها از کشور به دلیل تحریم‌های آمریکایی با مشکل روبرو شده بودند، اکنون به مدار تولید بازگشته‌اند.

وی خاطرنشان‌کرد: امسال در تولید مشکلی وجود ندارد و تامین مواد اولیه خارجی که وابستگی به نرخ ارز دارد،  منتظر تخصیص بانک‌مرکزی است.

شهیدی یادآورشد: نیاز امسال ارزی سازندگان تلویزیون ۳۰۰ میلیون دلار است.

بخش خصوصی باوجود آنکه همچنان از کاهش تخصیص ارز مواد اولیه به تولیدکنندگان لوازم‌خانگی و مشکلات تولید گلایه دارد، اما آمارها افزایش تولید چهار ماهه نخست امسال را نشان می دهد.

امروز با وضعیت کمبود ارز، تامین مواد اولیه و قطعات مورد نیاز تولید لوازم‌خانگی دچار مشکل شده، با این حال در شرایط کنونی همه شرکت‌ها در تلاشند تا کالاهای با قیمت مناسب به منظور تامین نیاز مصرف‌کنندگان تولید کنند.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم‌خانگی گفت: مطابق برنامه‌ریزی انجام شده، یکی از واحدهای تولیدی بزرگ کشور تا پایان امسال یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه لوازم‌خانگی ارزان تولید و در اختیار گروه‌های هدف قرار می‌دهد.

«حمیدرضا غزنوی» افزود: این لوازم‌خانگی، هر چند با امکانات کمتر اما با کیفیت مناسب خواهند بود که تلاش شده «بدون یک ریال سود» به دست اقشار آسیب‌پذیر برسد.