۰ نفر

تاثیر منفی کرونا به توسعه صادرات کشور

شرط پرداخت مشوق‌های صادراتی اعلام شد

۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۲۲
کد خبر: 460719
شرط پرداخت مشوق‌های صادراتی اعلام شد

مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران، از صادرکنندگان خواست تا با اعلام فعالیت‌های خود، مشمول دریافت مشوق‌های صادراتی شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین، احسان قمری با اشاره به ابلاغ بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال ۱۳۹۹ توسط معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و نیز ابلاغ قریب‌الوقوع شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه، از صادرکنندگان خواست تا فعالیت‌های خود در چارچوب جدول ذیل ماده ۵ بسته حمایت از صادرات غیرنفتی را به سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کنند تا پس از تشکیل پرونده، نسبت به بررسی و تخصیص مشوق‌ها اقدام شود.

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: راه اندازی سامانه دریافت درخواست‌های متقاضیان مشوق‌های صادراتی، از برنامه‌های سازمان توسعه تجارت ایران است و امیدواریم با انجام این مهم‌، فرآیند پرداخت مشوق‌های صادراتی با سرعت و دقت بیشتری، صورت پذیرد.

دبیر کارگروه مشوق‌های صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه شیوع ویروس کرونا را یکی از متغیرهای تاثیرگذار بر تولید، اشتغال و صادرات عنوان کرد و افزود: در پرداخت مشوق‌های صادراتی، به مشکلات فراروی صادرکنندگان در حوزه‌های مختلف توجه و سعی خواهد شد تا هزینه‌های حضور صادرکنندگان در بازارهای هدف کاهش یابد.

قمری اولویت کشور را صادرات به ۱۵ کشور همسایه، هند و چین و کشورهای حوزه اتحادیه اوراسیا دانست و اظهار امیدواری کرد که با توسعه و تجهیز زیرساخت‌های صادراتی مناطق کشور به ویژه مناطق مرزی، شاهد مرتفع شدن مشکلات پیش روی صادرکنندگان باشیم.