۰ نفر

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم‌خانگی

۱.۵میلیون دستگاه لوازم‌خانگی ارزان تولید می‌شود

۲۲ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۴۶
کد خبر: 459364
۱.۵میلیون دستگاه لوازم‌خانگی ارزان تولید می‌شود

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم‌خانگی گفت: مطابق برنامه‌ریزی انجام شده، یکی از واحدهای تولیدی بزرگ کشور تا پایان امسال یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه لوازم‌خانگی ارزان تولید و در اختیار گروه‌های هدف قرار می‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «حمیدرضا غزنوی» افزود: این لوازم‌خانگی، هر چند با امکانات کمتر اما با کیفیت مناسب خواهند بود که تلاش شده «بدون یک ریال سود» به دست اقشار آسیب‌پذیر برسد.

به گفته این مقام صنفی، تولید پنج قلم جنس شامل یخچال، اجاق گاز، لباسشویی (اتوماتیک و دوقلو)، تلویزیون ۳۲ و ۴۳ اینچ و جاروبرقی در این طرح پیش‌بینی شده که در قالب دو سبد، یکی با قیمت ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و دیگری ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به دست جامعه هدف خواهد رسید.

وی بیان‌داشت: ۱.۵ میلیون دستگاه یاد شده معادل ۲۰ درصد سهم کل کشور است، اما مطابق مصوبه ستاد تنظیم بازار در بازار عرضه نمی‌شوند، بلکه با نظارت معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت توزیع می‌شود.

غزنوی خاطرنشان‌کرد:‌ جامعه هدف سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی‌(ره)، همچنین فرزندان در آستانه ازدواج اعضای صندوق‌های بازنشستگی لشگری و کشوری می‌توانند از این سبدهای لوازم خانگی استفاده کنند.

وی گفت: ‌از حدود دو هفته پیش، توزیع این لوازم‌خانگی ارزان قیمت در سطح کشور آغاز شده، حمل‌ونقل آن به درب منازل مشتریان و نصب آنها رایگان بوده و از خدمات پس از فروش و ضمانت لازم برخوردارند.

 مطابق آمارهای رسمی منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت در سه ماهه نخست امسال شرکت‌های داخلی ۲۱۰ هزار و ۲۰۰ دستگاه تلویزیون تولید کردند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۴۹.۴ درصدی داشته است.

همچنین تولید یخچال و فریزر با رشد ۷.۹ درصدی به ۳۲۸ هزار و ۵۰۰ دستگاه و ماشین لباسشویی با رشد ۱۱۵.۱ درصدی به ۲۰۷ هزار و ۴۰۰ دستگاه رسید.