۰ نفر

بر اساس رای شعبه ۳دیوان عدالت اداری:

استقرار گیت‌های گمرک در مناطق آزاد به تاخیر افتاد

۱۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۵۴
کد خبر: 456512
استقرار گیت‌های گمرک در مناطق آزاد به تاخیر افتاد

بر اساس رای شعبه ۳دیوان عدالت، استقرار گمرک در مبادی ورودی مناطق آزاد تا تعیین تکلیف نهایی توسط دیوان عدالت اداری متوقف شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، معاون حقوقی و امور مجلس شورای عالی مناطق آزاد تجاری در مکاتبه ای خطاب  به مدیران عامل سازمانهای مناطق آزاد، اعلام کرد، به موجب یک دستور قضایی، فعلا استقرار گمرک در مبادی ورودی مناطق آزاد متوقف شد.

در این مکاتبه آمده است، بر اساس ابلاغیه صادره از شعبه 3 دیوان عدالت اداری دستور توقف عملیات اجرایی مفاد بند 6 ذیل عنوان راهبردها و بند 2 ذیل عنوان راهکارهای عملیاتی از قسمت ب تصویب نامه سال 94 هیئت وزیران در خصوص استقرار گمرک در مبادی ورودی مناطق آزاد از خارج از کشور و اعمال مقررات مناطق آزاد و حدف گمرک سازمان ارسال میگردد.

خواهشمند است به موجب رای قضایی تا تعیین تکلیف قطعی توسط دیوان عدالت اداری دستور فرمایید هرگونه اقدام در خصوص استقرار گمرک در مبادی ورودی به منطقه و اعمال مقررات موضوعه متوقف گردد.

بر این اساس با توجه به اینکه بیش از 2 سال از ابلاغیه استقرار گمرک در مبادی ورودی مناطق آزاد می‌گذرد نهادهای مسئول بایستی در خصوص تاخیر در انجام وظایف قانونی خود پاسخگو باشند.