۰ نفر

در نامه‌ای به جهانگیری مطرح شد؛

صادرات بی‌حاصل مرغ

۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۴۷
کد خبر: 455345
صادرات بی‌حاصل مرغ

درحالی‌که قیمت مرغ گران و بالاتر از نرخ مصوب به فروش می‌رسد، رئیس انجمن ملی تولید‌کنندگان زنجیره‌ای گوشت مرغ از بازگشت ریالی پول صادرات این محصول خبر داده که منفعتی برای کشور ندارد و منجر به افزایش بیشتر قیمت‌ها در بازار داخلی می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم،  در شرایطی که قیمت مرغ در بازار افزایش یافته است و این محصول بالاتر از قیمت مصوب به فروش می رسد، عبدالعلی طهماسبی رئیس هیئت مدیره انجمن ملی تولید کنندگان زنجیره ای گوشت مرغ با ارسال نامه ای به اسحاق جهانگیری معاون رئیس جمهور از پرداخت پول صادرات مرغ صادراتی ایران به عراق و افغانستان با ریال خبر داده است.

در شرایطی که برای تامین نهاده های(خوراک) طیور ارز 4200 تومانی پرداخت می‌شود، صادرات مرغ به صورت ریالی نه تنها ارزشی برای کشور و منافع ملی ندارد بلکه به صورت غیر مستقیم باعث خروج ارز می شود و قیمت مرغ را نیز در بازار داخلی و برای مصرف کنندگان ایرانی افزایش می‌دهد.

متن این نامه به شرح زیر است.

جناب آقای جهانگیری
معاون محترم رئیس جمهور

با سلام
احتراما  همانگونه که مستحضرید طیور کشور از قابلیت و توانایی بالایی در تولید گوشت مرغ و تخم مرغ و تامین تمام و کمال نیاز هموطنان به مواد پروتئینی برخوردار است و ما تولیدکنندگان به این توانایی میبالیم.

از آنجایی که در هر شرایطی از کشور توسعه صادرات غیر نفتی از سیاست های راهبردی دولت ها بودند، بخش کشاورزی به لحاظ میزان و ارزش کالا از جمله بخش‌های مهمی است که سهم قابل توجهی را به خود اختصاص داده است.

در ادامه اجرای سیاست‌های دولت محترم در برگشت ارز حاصل از صادرات خاطرنشان می‌سازد چون در شرایط حاضر دو کشور افغانستان و عراق بخش اعظمی از نیاز خود به محصولات کشاورزی به خصوص گوشت مرغ را با پرداخت ریالی وجه کالا به خصوص نقدی از ایران تامین می نمایند لذا صادرکنندگان به هیچ وجه نیاز به پرداخت ارز در ازای صادرات محصولات کشاورزی انجام شده نخواهند بود.

خواهشمند است جهت استمرار تولید و حفظ اشتغال در شرایط دشوار موجود برای تولید و همچنین حفظ این اندک صادرات که سالها زحمت و هزینه را به فعالان در این زمینه تحمیل کرده است دستور فرمایید راهکاری شایسته و مناسب با وضعیت موجود کشور ارائه تا مورد اقدام قرار گیرد.

عبدالعلی طهماسبی

رئیس هیئت مدیره

نامه