۰ نفر

مرکز آمار ایران اعلام کرد:

افزایش تولید گوشت قرمز

۲۵ تیر ۱۳۹۹، ۲۰:۰۱
کد خبر: 452987
افزایش تولید گوشت قرمز

گوشت قرمز تولیدشده انواع دام‌های ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در ماه خرداد ١٣٩٩جمعاً به ٣۰,٤هزار تن بالغ شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، نتایج آمارگیری از کشتار دام کشتارگاه‌های رسمی کشور در خرداد ماه سال جاری از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد. بر اساس نتایج این طرح، وزن گوشت قرمز تولیدشده انواع دام‌های ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در ماه خرداد ١٣٩٩ جمعاً ٣0,٤هزار تن گزارش شده، که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است.

بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت گاو و گوساله با ١٧,٢ هزار تن، ٥٦.٤ درصد از کل وزن گوشت قرمز تولیدشده را به خود اختصاص داده است. گوشت گوسفند و بره با ١0.٥ هزار تن، بز و بزغاله با ٢.١ هزار تن و سایر انواع دام با ٦٢٣.١ تن، به‌ترتیب ٣٤.٥ درصد، ٧ درصد و ٢.١ درصد از کل وزن گوشت قرمز تولیدشده را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در خرداد ١٣٩٩ با ماه مشابه ١٣٩٨، نشان‌دهنده افزایش ٣٩درصدی مقدار تولید گوشت قرمز است. مقدار تولید گوشت در خرداد ١٣٩٩ نسبت به ماه مشابه سال ١٣٩٨ برای گوسفند و بره 40 درصد، برای بز و بزغاله ٢4 درصد، برای گاو و گوساله ٤١ درصد، برای گاومیش و بچه‌گاومیش ٤٨ درصد، و برای شتر و بچه‌شتر 10 درصد افزایش داشته است.

نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد مقدار تولید گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در خرداد ١٣٩٩ نسبت به اردیبهشت 1399 در حدود ١,٥ درصد کاهش داشته است.