۰ نفر

انواع مدل سرویس خواب نوزاد با طراحی لاکچری و دوست‌داشتنی

۱۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۲۰
کد خبر: 449936
انواع مدل سرویس خواب نوزاد با طراحی لاکچری و دوست‌داشتنی

زمانی که قصد خرید سیسمونی را دارید، باید به نکات بسیار زیادی توجه داشته باشید تا بتوانید یک انتخاب صحیح داشته باشید، یکی از موارد بسیار مهم سرویس خواب نوزاد است. سرویس خواب نوزاد در زمان خرید سیسمونی و قبل از به دنیا آمدن نوزاد توسط خانواده‌ی او به‌صورت لاکچری و دوست‌داشتنی داخل اتاق نوزاد چیده می‌شوند. یکی دیگر از مهم‌ترین مواردی که در چیدمان اتاق نوزاد وجود دارد این است که نقشه‌ی اتاق نوزاد را ابتدا باید بر روی کاغذ بکشید زیرا برای چیدمان اتاق نوزاد مهم است که سرویس خواب نوزاد در کدام قسمت اتاق قرار بگیرند.

به دلیل اینکه سرویس خواب نوزاد از بقیه‌ی وسیله‌های او بزرگ‌تر و جاگیرتر هستند، وقتی شما دیزاینی برای اتاق نوزادتان در نظر می‌گیرید که در آن، جای تخت و کمد مشخص باشد بقیه‌ی وسیله‌ها را به‌راحتی و به بهترین شکل می‌توانید بچینید زیرا تخت و کمد تاثیر بسیار زیادی بر روی دکور اتاق نوزاد دارند. موضوع دیگری که باید به آن توجه کنید این است که تخت و کمدی که برای اتاق نوزادتان انتخاب می‌کنید دلپذیر، جذاب، دوست‌داشتنی و راحت باشند و علاوه بر این رنگ تخت و کمد سیسمونی بسیار مهم است و جزو مواردی است که در همان روزهای اولیه‌ی خرید به آن باید توجه داشته باشید.

رنگ سرویس خواب نوزاد را رنگ‌های شاد و روشن برگزینید تا به این وسیله دکوراسیون اتاق نوزاد شما بشاش و پرانرژی باشد. همان‌طور که به طرح و رنگ سرویس خواب نوزاد باید توجه کنید، به جنس آن‌هم باید اهمیت بسیاری بدهید؛ سرویس خواب‌هایی که از جنس چوب و ام دی اف است، برای اتاق نوزادها انتخاب مناسب و ایده آلی هستند.

وقتی شما سرویس خواب را در زمان سیسمونی خریداری می‌کنید باید به این موضوع توجه داشته باشید که فرزند شما امکان دارد تا وقتی‌که کمی بزرگ شود مثلا تا 3 سالگی روی این تخت بخوابد پس باید تخت او از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا خیلی زود مشکلی برایش پیش نیاید، حالا اگر اتاق فرزند شما کوچک است و فضای داخلی آن بسیار کم است، بهترین گزینه برای شما انتخاب تخت نوزاد است و در مرحله‌ی بعد باید به انتخاب تشک راحت، با کیفیت و مقاوم بیشترین توجه را داشته باشید چون فرزند شما امکان دارد تا 3 سالگی بر روی این تخت و تشک بخوابد پس باید تشک‌های معتبری که مخصوص نوزادان است را خریداری کنید تا دچار ایراد و اشکالی نشود.

زمانی که فرزند شما سنش بالای چهار یا پنج سال شد، شرایطی به وجود میاید که شما باید دکوراسیون اتاق او را با توجه به شخصیت و روحیاتی که دارد عوض کنید و این مرحله بسیار حائز اهمیت است؛ مثلا اگر فرزند شما یک رنگ خاص را می‌پسندد، شما باید از آن رنگ در دکوراسیون اتاقش استفاده کنید، چون این عمل شما باعث می‌شود فرزندتان اتاق خود را بیشتر دوست داشته باشد و در آن احساس راحتی کند.

مدل سرویس خواب نوزاد دختر و پسر: سرویس خواب نوزاد مدل‌ها و طرح‌های متنوع و بسیار زیادی مثل طرح‌های فانتزی، عروسکی و ساده دارند و والدین محترم می‌توانند بنا به دکوراسیونی که می‌خواهند برای اتاق نوزاد خود بچینند، یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر می‌خواهید درست‌ترین انتخاب را داشته باشید، مدل‌های مختلف سرویس خواب نوزاد را مورد بررسی قرار دهید و بعد از اینکه از آن‌ها الگوبرداری کردید، می‌توانید بهترین و کاربردی‌ترین سرویس خواب نوزاد خود را داشته باشید.

تت

مدل‌های سرویس خواب نوزاد مدرن و کلاسیک: از دیگر مدل‌های سرویس خواب نوزاد، مدل کلاسیک و مدرن را می‌توانیم نام ببریم. حالا اگر شما دوست دارید که طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد شما مدرن و امروزی باشد مدل سرویس خواب‌های مدرن را انتخاب کنید ولی اگر علاقه‌مند هستید که طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نوزاد شما کلاسیک باشد بهتر است از سرویس خوابهای کلاسیک برای اتاق نوزاد استفاده کنید که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم سرویس خواب نوزاد را ساده انتخاب کنید.

چون این طرح‌ها و مدل‌ها هیچ‌وقت قدیمی نمی‌شوند و برای شما این امکان را به وجود می‌آورند که مدت‌زمان طولانی از آن‌ها استفاده کنید و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی نمایید در آخر اگر می‌خواهید سرویس خواب مدرن یا کلاسیک را برای اتاق نوزاد خود انتخاب کنید، طرح‌های ساده را مدنظر داشته باشد.

مدل‌های سرویس خواب نوزاد عروسکی و فانتزی: این مدل‌ها یکی از سرویس خواب‌های بسیار شیک و محبوب هستند و اگر شما برای سن پایین فرزند خود می‌خواهید از سرویس خواب استفاده کنید سرویس خواب نوزاد عروسکی و فانتزی می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشند؛ زیرا در این مدل‌ها اصولا از شخصیت‌های کارتونی و طرح‌های عروسکی استفاده می‌شود، همین موضوع می‌تواند باعث افزایش جذابیت محیط اتاق برای کودکان شود. استفاده از این سرویس خواب در اتاق کودکان می‌تواند، محیط اتاق آن را بسیار دوست‌داشتنی‌تر و لاکچری تر جلوه دهد.

نکاتی که قبل از خرید سرویس خواب نوزاد باید در نظر بگیرید

جنس سرویس خواب نوزاد: خرید سرویس خواب نوزاد یکی از مسائلی است که در زمان خرید سیسمونی بسیار مورد توجه پدر و مادر قرار دارد چون هم باید قیمت مناسبی داشته باشد و هم کیفیت خوبی را دارا باشد. دلیل اهمیت این موضوع این است که نوزاد باید زمانی که می‌خوابد آرامش داشته باشد. بیشتر شرکت‌های تولیدکننده سرویس خواب نوزاد به‌جای جنس ام دی اف، از جنس نئوپان یا چوب خالص استفاده می‌کنند. پس به این نکته توجه داشته باشید که سرویس خواب نوزاد را از جنس چوب خالص بخرید و ملحفه‌هایی که انتخاب می‌کنید، نخی و ضد آلرژیک باشد.

تخت نوزادی و ارتفاع آن: وقتی می‌خواهید تخت نوزادی را خریداری کنید، باید به این نکته توجه داشته باشید که تخت، لبه‌های بلند و با ارتفاع مناسب داشته باشد و شما می‌توانید طبق شرایط جسمی فرزند خود آن را تغییر دهید. اگر نوزاد شما شیرخوار نباشد بهترین ارتفاع تخت از سطح زمین 20 الی 30 سانتی‌متر است ولی وقتی فرزند شما کمی بزرگ‌تر شود و قد او تغییر پیدا کند، ارتفاعی که استاندارد است باید نسبت به سطح زمین 30 الی 40 سانتی‌متر در نظر گرفته شود ولی اگر فرزند شما قد متفاوتی داشت و قد او بلندتر یا کوتاه‌تر از سن خودش بود، شما می‌توانید ارتفاع تخت را تغییر دهید به‌طوری‌که فاصله تخت از زمین نه خیلی زیاد و نه خیلی کم باشد.

فاصله‌ میله‌های سرویس خواب نوزاد: در تخت‌های نوزادی فاصله‌ی نرده‌های سرویس خواب نوزاد کمتر از ۵ سانتی‌متر و بیشتر از ۱۰ سانتی‌متر نباید باشد و ارتفاعی که برای نرده‌ها انتخاب می‌شود ۷۰ سانتی‌متر است. این میله‌ها باید محکم باشند و هیچ‌گونه شکستگی نداشته باشند.

تتت

رنگ سرویس خواب نوزاد: رنگ‌های ملایم بهترین گزینه برای تشک، ملحفه و تخت نوزاد و حتی کل اتاق‌خواب نوزاد هستند که یکی از همین رنگ‌ها، رنگ سفید است که طرفداران بسیاری دارد. از بهترین مزیت‌های رنگ سفید این است که هم در اتاق‌خواب پسر و هم در اتاق‌خواب دختر می‌توانید از آن استفاده کنید. رنگ‌های ملایم دیگری هم مثل آبی کم‌رنگ، صورتی کم‌رنگ و سبز روشن هم می‌توانید استفاده کنید زیرا این رنگ‌ها هم به نوزادان آرامش می‌دهند ولی به‌هیچ‌عنوان از رنگ‌هایی مثل قرمز، بنفش یا نارنجی استفاده نکنید چون این رنگ‌ها نه‌تنها آرامش را از نوزادان سلب می‌کند بلکه به آن‌ها هیجان هم می‌دهد.

والدین می‌توانند تخت نوزاد را با رنگ دیوارهای اتاق ست یا متضاد در نظر بگیرند و بهتر است که هم‌رنگ تخت و هم‌رنگ تشک را مورد توجه قرار دهید. اگر کودکان شما دوقلو بودند یا دارای دو فرزند بودید با رنج سن‌های مختلف، تخت خواب را دو طبقه می‌خرید و می‌توانید رنگ آن را مکمل یا متضاد هم انتخاب کنید و در آخر باید این نکته را در نظر داشته باشید که رنگ روشن علاوه بر نکات مثبتی که گفتیم این خاصیت را دارد که اگر وسایل نوزاد کثیف شد سریعا مادر نوزاد لکه‌ها را می‌بیند.

رعایت کردن استانداردهای ایمنی در انتخاب سرویس خواب نوزاد: در انتخاب سرویس خواب باید نکات بسیار زیادی را در نظر بگیرید که یکی از مهم‌ترین آن‌ها ایمنی تخت نوزاد است. سیسمونی خواب کودک شامل تخت، گهواره، تشک، لحاف و … هستند. باید به همه‌ی این موارد توجه کافی داشته باشید؛ ارتفاع تخت نوزاد باید حدود ۳۴ تا ۴۰ سانتی‌متر در نظر گرفته شود و تا هنگامی‌که نوزاد می‌خواهد شروع به راه رفتن ‌کند به‌راحتی از آن بالا برود و از مشکلاتی که تخت‌های با ارتفاع زیاد دارند، این است که پدر و مادر نگران هستند که شاید بچه از آن بیفتد.

 کودکان در سن پایین دوست دارند که با کمک گرفتن از وسایل بلند شوند و یا بعد از دوسالگی برای اینکه اسباب‌بازی یا عروسک خود را از کمد بردارند، از آن بالا می‌روند پس کمدهای اتاق کودک هم باید بسیار مستحکم و با کیفیت باشد تا مشکلی برای فرزند شما پیش نیاید؛ حتی شما باید پتو و ملحفه‌ای هم که برای نوزاد خود می‌خرید جنس بسیار خوبی داشته باشد زیرا ممکن است پتو را به سمت دهانشان ببرند و این کار باعث حساسیت پوستی در آن‌ها شود.

چرخ متحرک: در زمان خرید سرویس خواب نوزاد اگر تختی را بخرید که چرخ متحرک داشته باشد، بسیار خوب است زیرا می‌توانید به‌راحتی تخت را هم برای اینکه زیر آن را تمیز کنید یا تغییر دکوراسیون دهید، جابه‌جا کنید بدون اینکه به شما فشاری وارد شود و اگر هم بخواهید جای تخت را در قسمتی از اتاق فیکس کنید، چرخ‌های آن را قفل می‌کنید.