۰ نفر

ترخیص ۸۰۰واگن معطل‌مانده در گمرک سرخس

۶ تیر ۱۳۹۹، ۹:۵۰
کد خبر: 448635
ترخیص ۸۰۰واگن معطل‌مانده در گمرک سرخس

مدیر کل گمرک سرخس گفت: کار پذیرش و ترخیص حدود ۸۰۰واگن باری معطل مانده در گمرک سرخس در حال انجام است که تاکنون کار ترخیص ۲۰۰واگن انجام شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، حسن رحیمی زاده به مسدود بودن مرز زمینی و ریلی بعد از شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: از حدود یک هفته پیش مسیر ریلی در مرز باز شده و واگن‌ها در حال ترخیص هستند.

وی با بیان اینکه کار پذیرش و ترخیص حدود ۸۰۰ واگن باری معطل مانده در گمرک سرخس در حال انجام است، گفت: طی چند روز گذشته بیش از ۲۰۰ واگن باری برای صادرات به آسیای میانه پذیرش شده‌اند.

وی بیان کرد: با باز شدن مسیر ریلی، پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده تمامی واگن‌های معطل‌مانده پذیرش شوند.

مدیر کل گمرک سرخس با بیان اینکه هم اکنون روزانه ٣٠ واگن از این اقلام صادراتی از مرز عبور می‌کنند، گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا، کار پذیرش و صادرات مدتی متوقف شد که با رایزنی‌های انجام شده توسط وزارت امور خارجه، ضمن برطرف شدن موانع، کار صادرات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از قبیل ضدعفونی و گندزدایی محیط و محصولات صادراتی در حال انجام است. وی

وی ضمن اشاره به افتتاح محور ارتباطی جدید در مرز دو کشور و تأثیر آن در تسریع تبادل کالا گفت: اقلام صادراتی بیشتر شامل سیمان، مواد پتروشیمی، پلاستیکی، ورق و صنایع فلزی است و مواد فاسد شدنی شامل این محصولات نمی‌شود.